A régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává válhat Ferihegy

2020. január 06. 20:15

A most elindult légiárukezelő központtal 250 000 tonnára nőtt a reptér évi teherárukezelő kapacitása

2020. január 06. 20:15

Megérkezett az első cargo járat, egy Boeing 747 típusú óriásgép a Budapest Airport légiáru kezelő központjába, a BUD Cargo City-be, ezzel a létesítmény megkezdte működését – közölte a Budapest Airport Zrt. hétfőn az MTI-vel.

A 16 milliárd forintos beruházással megépült BUD Cargo City megnyitásával a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér légi teheráru kezelő kapacitása évi 150 000 tonnáról 250 000 tonnára nőtt. A tavaly novemberben felavatott légiáru kezelő központ egy 21 200 négyzetméteres raktárcsarnokból és irodai részből, valamint egy 11 650 négyzetméteres speditőr épületből áll, amelyhez 32 000 négyzetméternyi forgalmi előtér kapcsolódik. Az előtéren egyidejűleg akár két, egyenként 440 tonna maximális felszállósúlyú Boeing 747-8F típusú repülőgépet is ki lehet szolgálni.

A beruházással lehetőség nyílt arra, hogy a budapesti repülőtér és Magyarország a közép- és kelet-európai régió egyik legfontosabb logisztikai csomópontjává váljon – olvasható a Budapest Airport Zrt. közleményében.

(MTI)

Összesen 31 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vidėken újrakezdő
2020. január 07. 07:53
Szegény környékbeliek.
nemvagyoksanyi
2020. január 06. 23:26
>el vagyunk szi-ge-tel-ve >nem jön ide senki >össze fog dőlni a gazdaság >4 millió ember nyomorog >nincs rántott hús
Senki Alfonz
2020. január 06. 23:04
Hol a csatlakozó szállítási kapcsolat a vasúttal? A közúti kapcsolat sem megoldott és megfelelő raktárkapacitás, raktárüzem a logisztikai szolgáltatásokkal sem. Megint csak egy elefánthír a bolháról!!!
Takita
2020. január 06. 21:58
Valamikor arról is szó volt,hogy fejlesztik a Kiskunlacházi repülőteret és ez lesz a teherforgalom központja, valamint a személyforgalom kisegítő repülőtere. A Ferihegy távlatilag is bírni fogja a forgalmat? A megközelítése ma is nagyon problémás.Volt szó vasúti leágazásról, metró kivezetésről, de sehol semmi. Ami pedig a teherforgalmat illeti- a bejövő áru egy részét közúton (vagy vasúton) szállitják tovább. Megoldott ez?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!