Indul a Duna alatti HÉV-alagút tervezése

2019. augusztus 15. 12:22

Ha nem is azonnal, de tényleg metró lehet a szentendrei HÉV-ből.

2019. augusztus 15. 12:22

Mint ahogy a Portfolio kiszúrta, a hivatalos nevén a „H5-H6/H7 vonalak összekötése - az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése”-projekt adatlapja szerint „a fejlesztés célja, hogy megkezdődjön a H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-ek korszerűsítésének, összekötésének tervezési előkészítése az észak-déli városi-elővárosi vasúti tengely fejlesztésének előkészítéseként, 3 egymáshoz kapcsolódó tervezési szerződés keretében”

Ennek értelmében:

– korszerűsítik a H7 (Csepeli) és H6 (Ráckevei) HÉV vonalakat, valamint összekapcsolják és meghosszabbítják őket a Kálvin térig,
– valamit korszerűsítik a H5-ös (Szentendrei) HÉV-et,
– és részletes megvalósíthatósági tanulmányt készítenek az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének Duna alatti összekötésére.

Mint azt ismerteti a kiíró, a projektek átfogó célja átszállásmentes, vagy kevesebb átszállással járó közösségi közlekedési kapcsolatok biztosítása, új HÉV járművek közlekedéséhez szükséges infrastruktúra tervezése, magasabb szolgáltatási színvonalú közösségi közlekedés megteremtése, a HÉV vonalakon az utazási sebesség növelésének lehetősége, az esélyegyenlőség biztosítása, az utazási komfort és az utastájékoztatás minőségének javítása, a HÉV vonalak környezetének rendezése, a közvetlen belvárosi kapcsolat létesítése a metróvonalakkal – számolt be csütörtökön a Portfolio.

Ismeretes, hetekkel ezelőtt nagy felzúdulást kavart, hogy Tarlós István mindennemű kritikája ellenére metrónak nevezték el a szentendrei HÉV-et, a mostani közlés fényében úgy tűnik, nem hiába. 

Összesen 9 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
12345
2019. augusztus 19. 11:48
Jó ötlet csak lehetőleg ne 50-60 év múlva valósuljon meg..
balbako_
2019. augusztus 18. 20:10
Nem Tarlós, hanem egy munkaanyag nevezte metrónak, amire az ellenzék rábukott, mint gyöngytyúk a takonyra.
röviden
2019. augusztus 17. 17:39
És aztán kurva sok fát kivágni, hogy legyen hely a P+R parkolóknak. Akkor azért lehetne nyígni.:)
Peter8811
2019. augusztus 15. 17:23
A Duna alatt, hosszában?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!