Itt vannak a számok: így működik a rezsicsökkentés
Bár a rendszert több kritika éri, a számok nem hazudnak,: az áram- és a gázrezsi egy friss felmérés szerint is Magyarországon a legalacsonyabb az Európai Unión belül.
Ha nem is azonnal, de tényleg metró lehet a szentendrei HÉV-ből.
Mint ahogy a Portfolio kiszúrta, a hivatalos nevén a „H5-H6/H7 vonalak összekötése - az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének előkészítése”-projekt adatlapja szerint „a fejlesztés célja, hogy megkezdődjön a H5-ös szentendrei, a H6-os ráckevei és a H7-es csepeli HÉV-ek korszerűsítésének, összekötésének tervezési előkészítése az észak-déli városi-elővárosi vasúti tengely fejlesztésének előkészítéseként, 3 egymáshoz kapcsolódó tervezési szerződés keretében”:
Ennek értelmében:
– korszerűsítik a H7 (Csepeli) és H6 (Ráckevei) HÉV vonalakat, valamint összekapcsolják és meghosszabbítják őket a Kálvin térig,
– valamit korszerűsítik a H5-ös (Szentendrei) HÉV-et,
– és részletes megvalósíthatósági tanulmányt készítenek az észak-déli városi-elővárosi gyorsvasút fejlesztésének Duna alatti összekötésére.
Mint azt ismerteti a kiíró, a projektek átfogó célja átszállásmentes, vagy kevesebb átszállással járó közösségi közlekedési kapcsolatok biztosítása, új HÉV járművek közlekedéséhez szükséges infrastruktúra tervezése, magasabb szolgáltatási színvonalú közösségi közlekedés megteremtése, a HÉV vonalakon az utazási sebesség növelésének lehetősége, az esélyegyenlőség biztosítása, az utazási komfort és az utastájékoztatás minőségének javítása, a HÉV vonalak környezetének rendezése, a közvetlen belvárosi kapcsolat létesítése a metróvonalakkal – számolt be csütörtökön a Portfolio.
Ismeretes, hetekkel ezelőtt nagy felzúdulást kavart, hogy Tarlós István mindennemű kritikája ellenére metrónak nevezték el a szentendrei HÉV-et, a mostani közlés fényében úgy tűnik, nem hiába.