Fidesz: Csúsztatnak a baloldali pártok a hármas metró akadálymentesítésével kapcsolatban

2018. február 06. 10:05

A Fidesz szerint az ellenzéki pártok mellébeszélnek és csúsztatnak a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban.

2018. február 06. 10:05

Mellébeszélnek és csúsztatnak a baloldali pártok a 3-as metró akadálymentesítésével kapcsolatban, az általuk kezdeményezett népszavazási kérdés pedig értelmetlen – közölte a Fidesz kedden az MTI-vel.

A nagyobbik kormánypárt Kocsis Máté, a Fidesz budapesti elnöke által jegyzett közleményében arra reagált, hogy kilenc ellenzéki párt hétfőn aláírásgyűjtést kezdett azért, hogy népszavazás dönthessen a felújítás alatt álló 3-as metró teljes értékű akadálymentesítéséről. 

A Fidesz szerint a baloldali pártok „becsapják és heccelik a budapestieket egy olyan ügyben, amellyel városvezetésük és kormányzásuk idején maguk nem foglalkoztak. Horváth Csaba, Hagyó Miklós, Gy. Németh Erzsébet és Demszky Gábor a kisujját sem mozdította a 3-as metró felújításával kapcsolatban, hagyták teljesen lepusztulni a fővárosi tömegközlekedést, és a 2-es metró akadálymentesítését sem végezték el”.

Ehelyett a baloldali politikusok „szétlopták a fejlesztési pénzeket, és Magyarország történetének legnagyobb korrupciós botrányába keveredtek”, melyet már több nemzetközi hatóság is vizsgál – tették hozzá. Véleményük szerint ezért nemcsak értelmetlen és hamis az aláírásgyűjtés - amelyet nyilván nem véletlenül időzítettek épp az országgyűlési választási kampányra –, hanem hiteltelen is.

Hozzátették: a baloldal sosem a budapesti polgárok érdekeit tartotta szem előtt, hanem saját önös szempontjait, és a mostani akciójukkal is legfeljebb azt tudnák elérni, hogy lelassítanák a 3-as metró felújítását. Hangsúlyozták: a Fővárosi Közgyűlés kormánypárti többsége egyetért Tarlós Istvánnal, támogatja a 3-as metró mielőbbi felújítását, és az akadálymentesítéséért végzett munkát. 

A főpolgármester hétfőn álkampánynak nevezte a népszavazási kezdeményezést, felhívva a figyelmet arra: a Kúria kimondta, hogy a teljes értékű akadálymentesítés nem követeli meg, hogy a megoldás kizárólag lift legyen. A népszavazási kérdés a következő: „Akarja-e Ön, hogy a 2017-2020 között történő budapesti M3-as metróvonal felújításával egyidejűleg valósuljon meg ezen metróvonal valamennyi megállójának teljes értékű akadálymentesítése, az 1997. évi LXXVIII. törvény 2. §-ának 1. pontjában meghatározottak szerint?”

Összesen 17 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
A teremburáját
2018. február 07. 16:16
Nos, tegyük fel, hogy sikerült megoldani az akadálymentesitést, de jönnek a következő problémák, amire a nagy okos ellenzékiek nem gondolnak: - hogy lavíroz egy kerekesszékes a vagonba beszállás előtt, hogy eleve az ajtó közelében legyen? - hogy lehet megakadályozni, hogy ne csússzon be az árokba? - hova áll be a vagonban? ugyanis a felújított kocsik belső beosztása csak az ajtóknál teszi ezt lehetővé, kérdés, hogy ez szabad lesz e. Ergo több milliárdos plusz költség, pár feltételezett, metrózni vágyó mozgássérült miatt.
A teremburáját
2018. február 07. 14:50
Nem láttam a 4-es metró liftekkel ellátott megállóiban olyanokat akik a mozgólépcsőn ne tudnának közlekedni! Ellenben olyanok veszik igénybe, akiknek láthatóan kutyabajuk sincs a járással. Amúgy a 3-as metró külső szakaszain (Kőbánya-k Kispest-Nagyvárad tér, illetve Újpest Központ-Lehel tér ) mindössze egy emeletnyi a szintkülönbség (ezért nincs ezeken mozgólépcső sem!), tehát megoldható a probléma mozgó járdával. A Klinikák - Dózsa György út közöttiekhez lehetne lift, ha volna hely a számára! Ez 8 megálló.
Mich
2018. február 06. 12:35
Csúztatnak? - Hazudoznak, mint mindig. És mindig csak a hatalom és pénz a cél.
holder
2018. február 06. 12:04
A Habony-művek már megtalálta a megoldást: a közgyűlés átnevezi az M3-as vonalat M5-re, így okafogyottá válik az aljas, hazaáruló, Soros-vezérelte kezdeményezés !
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!