Szennyvíz öntötte el a salgótarjáni óvodát (FOTÓK)
A fertőtlenítés már folyamatban van, az újranyitásról a népegészségügyi hatóság dönt majd.
Csökkenti az iskolai lemorzsolódást a tanodahálózat, ami így eredményes programnak bizonyult – jelentette ki Cziebere Károly, az Emmi szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára kedden Budapesten, a Magyarországi Tanodahálózat konferenciáján.
A tanodahálózat bevált és eredményes szolgáltatás, amely jelentősen hozzájárul az iskolai lemorzsolódás csökkentéséhez – mondta az Emberi Erőforrások Minisztériumának (Emmi) szociális ügyekért és társadalmi felzárkózásért felelős államtitkára kedden Budapesten, a Magyarországi Tanodahálózat konferenciáján.
Czibere Károly kiemelte, Magyarországon az egyik legfontosabb cél, hogy ne jelentsen életre szóló determinációt a szociokulturális környezet, és a gyerekek mindent megkapjanak a fejlődésükhöz. Ebben a legfontosabb szerepet a bölcsőde, az óvoda és az iskola játszhatja, ezért méltányos és befogadó iskolát kell létrehozni, vonzóvá kell tenni az oktatást, hogy minél tovább megérje tanulni. Az oktatás azért is fontos, mert azon keresztül vezet az út az ország versenyképességének és a gazdasági növekedésnek a megtartásához is – tette hozzá.
Az államtitkár úgy fogalmazott, a születés első percétől kezdve nyitva kell tartani a „társadalmi mobilitás csatornáit”, ezt szolgálja a Biztos Kezdet Gyerekházak és a tanodák számának növelés, a kötelező óvodáztatás bevezetése, valamint az ingyenes gyerekétkeztetés és tankönyv biztosítása.
Czibere Károly kitért arra is, hogy a korábbi pályázati rendszer helyett jövő évtől már hazai költségvetési forrásból működhetnek a tanodák. Ehhez meg kell határozni követelményeket és minőségi sztenderdeket, közben azonban arra kell törekedni, hogy a szolgáltatás ne veszítse el a rugalmasságát, az innovációs erejét és a szükségletorientációját, ezek jelentik ugyanis a tanodák legfőbb értékeit – hangsúlyozta.
Schanda Tamás, az Emmi európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára úgy fogalmazott, hogy a hátrányos helyzetű diákok támogatása nemzeti érdek, mert a fiatalok hatalmas erőforrást jelentenek. Ahhoz pedig, hogy ezzel az erőforrással élni lehessen, meg kell előzni a végzettség nélküli iskolaelhagyást.
A felzárkózás egyik legfontosabb alapja a minőségi oktatáshoz való hozzáférés megteremtése az ország egész területén, amit számos európai uniós fejlesztési program is támogat – fűzte hozzá.
(MTI)