Varga Mihály: Sikeres volt a közigazgatás átalakítás

2018. január 29. 14:17

A nemzetgazdasági miniszter szerint az átalakítás miatt az átlagemberek és a vállalkozások számára is gyorsabbá vált az ügyintézés.

2018. január 29. 14:17

Sikeres a közigazgatás 2010-ben elkezdett átalakítása, az átlagemberek és a vállalkozások számára is gyorsabbá vált az ügyintézés – jelentette ki a nemzetgazdasági miniszter hétfőn Hódmezővásárhelyen. 

Varga Mihály a Hódmezővásárhelyi Járási Hivatal kibővített ügyfélszolgálatának átadásán azt mondta: könnyebbé, gyorsabbá és olcsóbbá vált az ügyintézés. E folyamat része az adóhivatali ügyfélszolgálatok kormányablakokba költözése. 64 újabb településen válik elérhetővé a személyes ügyintézés – tette hozzá. A miniszter kitért arra, hogy 2017-ben az adóhivatal átalakítása meghozta a várt eredményeket. Tavaly majdnem 609 milliárd forinttal több adóbevétel érkezett be, mint 2016-ban, mindezt úgy sikerült elérni, hogy az adócsökkentések 2017-ben 860 milliárdot hagytak a lakosságnál, a családoknál, a vállalkozásoknál.

A politikus elmondta, Csongrád megye a Dél-Alföld második legfejlettebb megyéje, a gazdasági növekedés meghaladja az országos átlagot. A foglalkoztatottak száma az elmúlt nyolc évben 161-ről 178 ezerre nőtt, az új munkahelyek döntően a versenyszférában jöttek létre. A megyében a 2010-es 15 800-ról 4600-ra esett vissza a munkanélküliek száma. Aki képes és akar dolgozni, az el tud helyezkedni - jelentette ki a miniszter.

Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter hangsúlyozta, ma nincs politikai vita arról, hogy a területi közigazgatási rendszer jól működik, a járásokra, a kormányhivatalokra szükség van, az adóhivatal átalakítása sikeres volt. A kormány célja, hogy mind a 197 járási központban egy helyen lehessen intézni az adó- és a közigazgatási ügyeket, és ez 91 helyszínen belátható időn belül meg is valósul – mondta. A miniszter kifejtette, a közigazgatás előtt álló legfontosabb feladat a digitalizáció. Annak érdekében, hogy személyes kapcsolatfelvétel nélkül, otthonról is minél több ügyet el lehessen intézni, a kormány 180 milliárd forintot fordít fejlesztésekre.

Hegedűs Zoltán alpolgármester hangsúlyozta, egy város jövője szempontjából az infrastruktúra fejlesztése mellett kiemelten fontos a szolgáltatások színvonala és gyorsasága. A városházán tavaly ezért hozták létre az ügyfélközpontot, ahol az emberek egy helyen intézhetik az önkormányzattal és a közműszolgáltatókkal kapcsolatos ügyeket.

Hódmezővásárhely vált Csongrád megye agrár-közigazgatási központjává, ezt fogja erősíteni, hogy a megyei agrárkamara még az idén Szegedről Hódmezővásárhelyre költözik - közölte az alpolgármester.

(MTI)

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
pemete jakab
2018. január 29. 20:39
"A nemzetgazdasági miniszter szerint az átalakítás miatt az átlagemberek és a vállalkozások számára is gyorsabbá vált az ügyintézés." Azt a bizonyos ló.... Az lehet, hogy 20 perc helyett 10 perc alatt beveszik a papírokat, de azok elbírálása éppoly hosszadalmas, mint régen. Ráadásul a bürokrácia egyre inkább egy vízfejre hasonlít, nem hiába kerül egyre több közpénzbe.
Kup Lung
2018. január 29. 14:48
Na ezt csak félsikernem mondanám . Több emberrel sikerült valamicskét javítani . De még most is minden hivatalunk félautomata . ---- Ha komplex ügyet akarsz elintézni küldözgetnek ide-oda most is.Kormányablaktól NAV, NAV-tól Nyugdíjbiztosító aztán vissza . Most vittem az idős rokonom , élő még az emlék . A sorszámra időnek 10 ó 5 perckor 23:40-et írt a gép a Nyugdíjbiztosító modernizált rendszerén :) -----
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!