225 felső tagozatos kisdiák fejezte be az oktatási évet a Mathias Corvinus Collegium Fiatal Tehetség (FIT) Programjában, akiknek teljesítményét tanárok és pszichológusok értékelték. A FIT-es gyerekek iskolai eredményei látványosan javulnak, ügyesebbek az időbeosztás terén és eredményesebbek a problémamegoldásban is kortársaiknál. A kis tehetségekkel foglalkozó Program szeptembertől egy új, kecskeméti központtal bővül.
A FIT Program célja, hogy a szülőkkel és tanárokkal együtt támogassa a gyermekeket képességeik kibontakoztatásában, segítse az egyéni érdeklődési területek felfedezését és a későbbi tudatos pályaválasztást. Az élménypedagógia módszerével dolgozó Programban a diákok olyan izgalmas témákkal foglalkoznak, mint például a pénzügyi és egészségügyi tudatosság, robotika vagy médiaismeretek.
„Mivel a diákok a témaköröket gyakorlati példákon keresztül dolgozzák fel, így az ismereteket saját tapasztalataikhoz, élményeikhez tudják kapcsolni. A tanulás pedig éppen az élményszerű ismeretszerzésnek köszönhetően lesz tartós és hatékony. A Programban nemcsak tárgyi tudásukat gyarapíthatják a diákok, hanem személyes készségeikben is fejlődhetnek: nagyobb önismeretre tesznek szert, önértékelésük, szociális kompetenciájuk fejlődik” – nyilatkozta Szűcs Izabella, a FIT Programot vizsgáló pszichológus.
A FIT Program valamennyi régiójában elmondható a diákokról, hogy folyamatosan táguló látókörük magabiztosabbá teszi őket, ezáltal aktívabbak az órákon, bátrabban mernek kérdezni, és egyre több témában fejtik ki véleményüket. A képzéseken elsajátított újszerű szemléletnek köszönhetően problémakezelésük pozitív irányba változott, ami az iskolai teljesítményük javulásában is megmutatkozott. Nemcsak az elmúlt félévben, de az egész képzés során sokat dolgoznak csapatban, ezáltal ügyesebben alkalmazkodnak egymáshoz és kommunikációs készségeik is fejlődnek.
A pszichológus szakértő elmondta, hogy a közösségbe tartozás élménye, valamint a FIT-foglalkozások jótékony hatást gyakorolnak a gyerekek társas kapcsolataira, többeknél megfigyelhető volt, hogy osztályon belüli helyzetük kedvezően alakult. A szülők is elégedettséggel számoltak be gyermekeik fejlődéséről, többen említették, hogy önállóbbá, céltudatosabbá váltak és ügyesebben gazdálkodnak idejükkel.