Ehhez hozzájárulhat az az egyes kutatások által kimutatott összefüggés, hogy a reklámok olvasása éppúgy részei az olvasási élménynek, mint maguk a cikkek olvasása, ezért a reklámkampányok megtérülésén sokat dob a printsajtóban való megjelenés.
A sajtópiac 32,234 milliárd forint reklámbevételt és 57,952 milliárd forint lapeladásból származó bevételt ért el 2015-ben. A TOP 5 szegmens részaránya a teljes bevételből 90 százalék, ezen belül napilapok 36,1 százalék, női lapok 19,5 százalék, az ingyenes hetilapok és hirdetési újságok százalék, a gazdasági és közéleti magazinok százalék, B2B lapok százalékos arányt képviselnek. Az online tartalmakat forgalmazó kiadóvállalatok reklámbevétele több mint 6 milliárd forint, ami 12 százalékos növekedést jelent 2014-hez képest.
MLE: A reklámadó miatt helyzetbe került a Google és a Facebook