Balog országos igazgatói konferenciát szervez

2016. március 25. 09:20

Országos igazgatói konferenciát szervezett jövő péntekre Balog Zoltán Emmi-miniszter. A cél az, hogy mindenkihez eljussanak az információk, a szándékok, és „világos legyen, hogy ezt a dolgot komolyan vesszük” – fogalmazott a miniszter. Balog elmondta: a gyerekeknek manapság többet kell tanulnia, de nem szabad tőlük elvenni a gyerekkort.

2016. március 25. 09:20

Országos igazgatói konferenciát hívott össze jövő péntekre az emberi erőforrások minisztere az oktatásról. Balog Zoltán ezt a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában jelentette be péntek reggel. A miniszter azt mondta: a fórumon a leginkább érintetteknek, a kulcsszereplőknek elmondják, hogy miket terveznek, amelyekről azután az intézményvezetők saját iskoláikban számolnak be. Balog Zoltán hozzátette: azt szeretné, ha ezt az országos értekezletet regionális fórumok követnék. A célunk az, hogy mindenkihez eljussanak az információk, a szándékunk, és „világos legyen, hogy ezt a dolgot komolyan vesszük” – fogalmazott a miniszter.

Balog Zoltán elmondta: a fórumra több mint háromszáz intézményvezetőt szeretnének meghívni Budapestre, a Magyar Tudományos Akadémiára. A miniszter kiemelte: az MTA nagy segítségükre van a 21. századi oktatási formákkal kapcsolatban. Példaként említette, hogy az akadémia ösztöndíjakkal támogat olyan programokat, amelyekben kreatív, jó pedagógusok kísérleteznek azzal, miként lehet megtanítani a gyermekeknek mindazt, ami a 21. században szükséges.

Tanfelügyeletre szükség van, sok bürokráciára nem

A miniszter az oktatás területén fontosnak nevezte a fenntartó kérdésének megvitatását és az oktatás finanszírozását is. Kitért arra, hogy a pedagógus minősítési rendszert korábban amiatt bírálta, mert az túlzott bürokratikus terheket rótt a pedagógusokra és az intézményvezetőkre is. Ezeket a terheket viszont csökkentették – mondta a miniszter, kiemelve, hogy a minősítésre, a külső kontrollra, szakfelügyeletre, tanfelügyeletre szükség van.

A Nemzeti Alaptanterv kérdései kapcsán a miniszter azt mondta: világossá kell tenni, hogy manapság a világ változása, elvárásai nyomán az embereknek többet kell dolgozniuk, s ez egyúttal azt is jelenti, hogy a gyerekeknek többet kell tanulniuk. Ezzel együtt olyan rendszernek kell lennie, amely ésszerű és hatékony is egyben, és „nem rabolja el” a gyermekkort.

Összesen 122 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Apáczai
2016. március 26. 08:53
Az iskolákat lezüllesztő legsúlyosabb hiba az, ami nálunk "integráció" címszó alatt zajlik. Agyrém! Az enyhe fokban fogyatékos gyereket beültetik az imbecillisek közé, és ezzel elveszik tőle a tanulásnak még az esélyét is. A 13 éves roma csávóka kiáll a harmadik osztályban a kislányok elé, előveszi a péniszét, és röhögve meg trágáságok közepette mutogatja. Amikor a tanító helyre utasítja, akkor nekiesik és koituszt imitálva lökdösi. Másnap a gyerek szülei feljelentik a tanítót, mert inzultálja agyereket. Amikor három hipermotilis gyereket betesznek egy átlagos osztályba, ott a nevelőknek senki másra nem marad ideje, csak az "integráltak" megfékezésére. Amikor a bentlakásból hetente hazaengedik a gyereket az anyjához, ahol az ágy végében éli meg, amint az anya a "vendégeket" fogadja, sorban, egymás után, és másnap önmagából teljesen kikelve érkezik vissza a kiskorú a diákotthonba, akkor mit ér el ez a liberális jogvédő iskolarendszer? Szóval lenne min javítani. De a nevelőtestületekben is. Amikor az igazgató elmondja a kollégájának, hogy "az idén még ez volt az első elfogadható tanóra a meglátogatott 35-ből. A kollégák felkészületlenül mennek be a tanórákra, és iszonyú hanyagsággal kezeléik a gyermekek dolgait. Aannak kollégák, akim két-három éves! lemaradással dokumentáljáűk a tanulók előmenetelét és személyes adatait. Has ezeket elzavarnák, akkor az iskolákban elnéptelenednének a tanári szobák, mert kátharmaduktól meg kellene válni. Valódi szakszerű ellenőrzés meg sehol... És akkor a portfóliók körüli anomáliákról még nem is szóltam. Szóval lenne javítani való, de ahhoz hozzáértéssel kellene szervezni a közoktatás rendszerét. A hasbeszélés már nem segít.
zazriveczazseni
2016. március 25. 18:41
Időhúzás, a tanárok megosztása a cél. Megérezte az oktatás a kormányzat kapkodását, a változtatást viszont nem szabad elkapkodni, egyszer kellene megcsinálni, jól. A legnagyobb probléma (ez verte ki a biztosítékot) az oktatási kormányzat "nagyarcú" hozzáállása a tanárokhoz. https://www.youtube.com/watch?v=XEjJqKZIXN8 Nagyon találó a filmrészlet, mint 150 éve.
Tintamin
2016. március 25. 14:03
Hagyjuk mar. A szervilizmus es dilettantizmus csucsa Balog meg az osszes tobbi fideszes seggnyalo. Nem fog itt semmi sem tortenni, csak kicsit berezeltek a kozvelementkutatastol. Oriasi bukta lesz ebbol a rendszerbol.
Harangláb
2016. március 25. 13:08
Jól csinálja most a Balog. A gondom csak az, hogy miért csak most, miért kell utólag rohanni az események után, és esetleg olyan követelésekbe belemenni, ami már baromság?! Túl sokáig érzéketlen volt az oktatási rendszer a kritikákra, jó kezdeményezésekre, és ez előbb-utóbb megbosszulja magát...Talán tanul más ágazat is a dologból...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!