Munkacsoport alakul a KRESZ és a büntetések módosítására

2012. május 10. 19:29

Munkacsoportot hoznak létre a Fidesz szakpolitikusai, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők a KRESZ módosítása és a közlekedési szabálysértésekért járó büntetések „életszerűvé szabása” érdekében.

2012. május 10. 19:29

Munkacsoportot hoznak létre a Fidesz szakpolitikusai, az illetékes minisztériumok és a társadalmi szereplők a KRESZ módosítása és a közlekedési szabálysértésekért járó büntetések „életszerűvé szabása” érdekében – közölte a fideszes Bíró Márk csütörtökön az MTI-vel, miután a Belügyminisztérium (BM) képviselőivel egyeztetett a kérdésben. A kormánypárti politikus javaslatára a Fidesz-frakció április 23-án döntött úgy, hogy a KRESZ-t módosító rendelet felülvizsgálatát kéri, álláspontjuk szerint ugyanis túlszabályozott lett a rendszer, és ezzel párhuzamosan a szankciók is túl szigorúvá váltak.

A BM képviselőivel folytatott csütörtöki konzultáció után Bíró Márk az MTI-nek elmondta: a tárca illetékeseivel abban állapodtak meg, hogy május végéig létrehoznak egy munkacsoportot, amely összefoglalja a problémákat, és ha szükséges, javaslatot tesz a mostani közlekedési szabályok és büntetések bizonyos elemeinek megváltoztatására, valamint új rendelkezések megalkotására. A fideszes képviselő tervei szerint a testületben az érintett tárcák szakemberei mellett a társadalmi szereplők képviselői – így például KRESZ-oktatók, autós érdek-képviseleti vezetők, valamint szakújságírók – is helyet kapnak majd.

A KRESZ és a szabálysértési törvény módosítása a Pintér Sándor belügyminiszter részvételével megtartott hétfői Fidesz-frakcióülésen is téma volt. A tanácskozáson Bíró Márk – aki a jelenleg hatályos KRESZ gyökeres felülvizsgálatát vagy egy teljesen új közúti közlekedési szabályozás megalkotását javasolja megfontolásra – felszólalásában túl szigorúnak nevezte a jelenlegi közlekedési szabályokat, tovább jelezte, hogy magasak a büntetési tételek.

Összesen 21 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tarackos
2012. május 11. 11:09
Hab a tortán, hogy azok az elmeroggyantak vergődnek most akik korábban simán megszavazták...
kukagyerek
2012. május 11. 09:00
Elvtársak! B@sszunk el valamit, hogy utána létrehozhassunk egy munkacsoportot, ami megint hoz nekünk egy kis zsetont!
bdi
2012. május 11. 00:34
Számomra az egyik legfelháborítóbb baromság, a sárgán áthajtás büntetése. Vitatható ügyek sorát nyitja meg, lehet majd szakértőknek sebességet, reakcióidőt, fékutat és még ki tudja mi a fenét számolgatni. A sárga jelzés célja pont az, hogy az ilyen viták elkerülhetők legyenek, és elvárható legyen, hogy a piroson nem menjen át senki.
Himalája
2012. május 10. 22:05
Nos utánanéztem a bírságoknak külföldön is. Pld. németországban lakott területen belül túllépve a 15km/ó 25 euró (kb. 7250,-Ft) bírságot fizetnek a németek. Ugyanezért a magyar autós Magyarországon 30 ezer Forintot fizet. A német bírságtáblázat: http://www.autospur.de/Verkehrsrecht/Verkehrsrecht.html A magyar bírságtáblázat: http://www.autosforum.hu/kozlekedes/dijak-buntetesek-szabalysertes-buncselekmeny/3-sebesseg-tullepes-birsag-tablazat.html Ebből kitünik, hogy a magyarokat a magyar hatóságok kb. négyszer keményebben sújtják a bírságokkal. Valószínű hogy azért, mert magyarországon az emberek sokkal nagyobb jövedelmekkel rendelkeznek, mint az átlagos németek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!