Vitézy: Húsz éves lemaradásban vagyunk

2011. június 07. 10:23

A Budapesti Közlekedési Központ vezetője szerint két év alatt nem lehet ledolgozni a fővárosi tömegközlekedés húsz éves lemaradását, ám a buszcsere-program a főváros leggyorsabban látható eredménye lehet.

2011. június 07. 10:23

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezetője az InfoRádió Aréna című műsorában elmondta: a fogaskerekű ismét menetrend szerint közlekedik, miután három szerelvény tengelyeit átvizsgálták. A szakemberek nem találtak hibát a járművekben.

A BKK vezetője beszélt a buszcsere-programról is, mely szerinte a főváros leggyorsabban látható eredménye lehet. Vitézy szerint ugyanakkor a járműcsere-program végrehajtása több évet vesz igénybe még a források rendelkezésre állása esetén is. Ez azonban ma nem biztosított - vélekedett a szakember.

A vezérigazgató szerint húsz év lemaradását nem lehet két év alatt ledolgozni, nem lehet több százmilliárd forint értékű járművet lecserélni. A baloldali városvezetés üres kasszákat hagyott maga után, a BKV súlyosan eladósodott, egyedül az uniós források javíthatnak a helyzeten - tette hozzá Vitézy Dávid.

 

 

 

 

Összesen 14 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trendo
2011. június 08. 16:36
Fiúk! Minek ide "komcsi" tömegközlekedés?! Mikor egyetlenegy élő autóssal nem találkoztam, aki BKV bérletet vett volna! És közben folyamatosan bizonygatjátok, hogy úgy ócsóbb! Naná! Közben minden második- harmadik utas bliccel! És kit utáltok: A BKV ellenőrt! :))))) Akinek van kocsija, az menjen azzal! A többi meg gyalog! Különben is: munka úgy sincs, hogy időre be kéne érni a gyárba, aki meg diák, biciklizzen! Vitézy meg dugja fel a kipufogójába a megbízását :)
hovogo
2011. június 08. 07:26
Na de kérem! Így nem beszél az ember!
drieno
2011. június 07. 16:13
egyébként belenéztem a bkv éves beszámolójába, hajmeresztő http://www.bkv.hu/ftp/fajlok/2009_eves.pdf 4 fizikaira jut egy szellemi dolgozó marketing költségeik is jelentősek - minek? ki árul még tömegközlekedést a fővárosban? a vezetőfényező pr-t meg ne közpénzből fedezzék, ha kérhetném kb 10 milliárdot fordítanak anyagköltségre az üzemanyagon felül - de hogy mire? 20 milliárd igénybe vett szolgáltatásokra- mi van? sima áttekintéssel is látható, hogy keményen pazarolja a pénzt a cég, a múltkori "madzaggal a hév aljához horgonyzott áramszedő ügy" fényében pedig pénzkidobásnak tűnik a"műszaki minőségbiztosítási iroda" szervezeti egység... ndafoto.hu/indexerk/image/11718321-92bbd735/391735 de itt van még egy érdekes eset: "A 2-es villamoson utaztam május 25-én este 7 óra körül. Épp elhagytuk a Március 15-e téri megállót, amikor előbb a villamoson kivül, majd belül is füst kezdett terjengeni. A jarművezető ezt észlelve megállt, majd ahelyett, hogy azonnal kinyitotta volna az ajtókat, hogy a tömött(!) villamosról az utasok relatív biztonságban leszállhassanak, közölte, hogy “le kell húznom az áramszedőt, mert ég a villamos”. Ennek szükségességét megértem, de nem tudom elfogadni, hogy nem az utasok kiengedése az első és legfontosabb ilyen esetben. A hölgy ezután a szembejövő villamos vezetőjével konzultált majd’ 2 percet. Csak ezután volt hajlandó kiengedni a füstölő villamosba zárt utasokat. Ekkor viszont már kétségbeesetten mondogatta, h “mindenki azonnal szálljon le, mert a villamos tűzveszélyes”." http://bkvfigyelo.hu/2010/05/25/le-kell-huznom-az-aramszedot-mert-eg-a-villamos%E2%80%9D/ szóval a sima villamosok is kigyulladnak időnként, csak nem mindig lesz belőlük újsághír (tavaly egyszer utaztam az 1-essel, de az első megálló előtt kinyíltak az ajtók, mert "úgy tűnik, valami vezeték túlmelegedett és füstöl, kérem óvatosan szálljanak le"... a buszcsere is csak ideig óráig megoldás, a legjobb buszok futóműve is szarrá megy egyetlen szezon alatt olyan utakon, ahol minden 20 méteren van egy különösen kegyetlen fekvőrendőrnek megfelelő aszfaltgyűrődés
mecseri
2011. június 07. 11:21
Rossz hírem van, ha minden tömegközlekedési eszközt összeraksz, akkor az átlagéletkor a 40 évet is meghaladja! Úgy rohan az idő, hogy a legfrissebb szerzemények, a Combino és a Volvo buszok is 5 évesek (!), a viszoylag modernnek tűnő átra villamosok (lásd 1-es vonal) 31 évesek, a Barabás elvtárs cége által felújított tuják (2-es, 47-es, 49-es vonal) 40 évesnél öregebbek, az orosz trolik és metrószerelvények lassan elmúlnak fél évszázadosak. A rossz hír: soha nem fogjuk utolérni magunkat és a haldokló nyugatot...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!