Törökország az igazságért harcol a digitális korban
Az AI, amely képes deep fake-eket generálni, az igazi tartalmat megkülönböztethetetlenné teszi a hamistól, ezzel erodálva a közbizalmat és súlyosbítva az igazság válságát.
Hatszázmillió forintot költ a kormány lakossági tájékoztatásra - írja a Napi. A médiastratégia kidolgozására és megvalósítására kiírt tenderen a Bell & Partners Kft. győzött, a cég több állami megbízást is elnyert. A kormányzati kommunikáció célja, hogy az állam újra bemutatkozzon a közössége tagjainak, valamint hogy a kormányzat is szerethetővé váljon.
A Bell & Partners Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. szervezheti meg a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) lakossági tájékoztató kampányait 600 millió forint keretösszegben. A cég nyerte meg a KIM médiastratégia-alkotási, médiatervezési és -vásárlási, reklámügynökségi, illetve online kommunikációs feladatok elvégzésére kiírt közbeszerzési eljárását. A cég fogalmazza meg az üzeneteket és szervezi meg a kapcsolódó rendezvényeket is - írja a Napi.
A kormányzati kommunikáció célja, hogy az állam újra bemutatkozzon a közössége tagjainak, valamint hogy a kormányzat is szerethetővé váljon. A kormányzati kommunikáció eddig alapvetően egyirányú volt, nem adott lehetőséget a visszacsatolásra, így számos üzenet nem ért célba, mert ezek a kinyilatkoztatás jellegű megnyilvánulások fokozták az emberek passzivitását és növelték a politikától való távolságtartásukat. A kommunikációban teret engednének az interakciónak.
A kormányzati kommunikációs célközönség a 18-25 éves korosztály, az aktív bázis, a 26-44 évesek, valamint a nők. A kommunikáció fókuszába két gondolatot helyeznek, a gazdaság erősítését (munkahelyteremtés, versenyképesség növelése) és a jó állam megteremtését célzó intézkedések hangsúlyozását - áll a szerződésben. A fő feladat, hogy az intézkedések köré brandeket építsenek, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek (Versenyképes Magyarország; Jó állam; Új Alkotmány). Felépítésre váró brand a kormányzati kommunikáció szerint a Működőképes egészségügy, a Kulturált állam és a Zöld állam.