A kormányváltás után rövid időn belül bekövetkezett két halálos motorosrendőr-baleset után Pintér Sándor belügyminiszter elrendelte a rendőrségnél rendszeresített valamennyi motorkerékpár műszaki felülvizsgálatát. A lap szerint a vizsgálaton lényegében minden második motor megbukott, és az is nyilvánvalóvá vált, hogy a rendőrségnek nincs elegendő motorja az uniós elnökséggel együtt járó feladatok ellátásához.
A rendőrség konvojok felvezetésére 60 motorkerékpár és 50 felső középkategóriás autó beszerzését tervezi, amelyeket szétosztanának a kapitányságok között. Az állam- és kormányfők magyarországi szállítását kölcsönkapott luxuslimuzinokkal és mikrobuszokkal oldják meg. Szolgálatba állítanak 900 frissen végzett rendőr-szakközépiskolást is: a BRFK, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság és a Készenléti Rendőrség alkalmazza majd őket.