Elárulta a MÁV főigazgatója, mi lesz a vasútállomásokkal
Fekete Zoltán kijelentette, első a közlekedési, a vasúti funkció megtartása, ennek rovására fejleszteni nem lehet, de a helyi közösségek ellenében sem.
Elégedetlen a MÁV téli menetrendjével a VEKE, hiányolják belőle a stratégiát. Az egyesület üdvözli a mellékvonalak újraindítását, de úgy látják, nem lesz könnyű visszacsábítani az utasokat.
A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület szerint a távolsági vonatok mostani díjszabási rendszere elavult, az InterCity-k komfortja, sebessége több vonalon nem közelíti meg azt a szintet, amelyért felárat illő szedni. Az újranyitott vonalak kapcsán megjegyzik: a MÁV kevés vonattal, zavaros menetrendekkel igyekszik megfelelni egyszerre több igénynek.
Az egyesület úgy összegez, hogy a fővonalak korszerűsítésére az elmúlt húsz évben óriási összegek mentek el, érdemi eredmény nélkül. A VEKE szerint az infrastruktúra állapota pocsék, a forgalomirányítás nem hatékony, az eszközök elavultak, a munkavállalók motiválatlanok, és a hibákból semmilyen tanulságot nem vonnak le, következmény nélkül maradnak. Úgy vélik: amíg mindez nem változik meg, addig nincs értelme a magyar vasút fellendüléséről ábrándozni.