Ilyen nincs: menet közben telefonozott a BKV sofőr (VIDEÓ)
Az ügyben vizsgálatot indított a BKV.
Holdingrendszerben működhetne tovább a BKV jövő júliustól, az ágazatok külön leánycégek lennének. Várhatóan továbbra is Kocsis István vezetné a vállalatot.
Már az október végi közgyűlés dönthet az új fővárosi közlekedési ernyőszervezet, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) létrehozásáról, ám a városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint az új rendszer csak jövő júliustól működhet - írja a Népszava. A hatáskörében megnyirbált jelenlegi BKV - várhatóan továbbra is Kocsis István vezetésével - a BKK alá tartozna és holdingrendszerben működne - az ágazatok külön leánycégek lennének. Így a metró és a HÉV együtt alkotná a gyorsvasúti ágazatot, míg a villamos és a troli együtt a felszíni kötöttpályás ágazatot. A harmadik önálló részleg lenne a buszágazat, amelyben azonban a jelenleginél erőteljesebben jelenhet majd az alvállalkozói üzemeltetés. A BKV csak a modernnek számító buszparkját szervezné egy garázsba, a mintegy 1000 darabos - többségében selejtezésre érett - Ikarus-flottát kiszolgáló három buszgarázst - a kelenföldit, az óbudait és a dél-pestit - pedig alvállalkozói üzemeltetésbe adhatják.
A BKV-s szakszervezetek cáfolták azokat a híreket, miszerint a közlekedési cégnél annyi irodista dolgozik, mint buszsofőr. Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke szerint a szellemi foglalkozást végzők létszáma 2224 fő, de ebből alig ezer az adminisztratív dolgozó, mert ide tartoznak a pénztárosok, diszpécserek is; a buszsofőrök mintegy 3200-an vannak.