Finanszírozhatatlan a BKV

2010. június 23. 09:44

A BKV változatlan működése csupán abban az esetben biztosítható, amennyiben a bankok állami kockázatú hitelekkel segítik a vállalatok. Ennek megvalósulása azonban kérdéses, állítja egy tavalyi jelentés.

2010. június 23. 09:44
A főváros hozzáférhetővé tette a Boston Consulting Group (BCG) 2009-ben készült felmérését, amely a BKV működésével foglalkozik. A vállalat változatlan működés és 4-6 évenkénti konszolidáció jelenleg csak abban az esetben működtethető, amennyiben a bankok hajlandóak állami kockázatú hitelt adni a vállalatnak - ezek megvalósulása azonban kérdéses a felmérés szerint.
 
A bankok számára aggasztó lehet, hogy a BKV bankképességi mutatója (az adósságállomány és az üzemi eredmény hányadosa) már tavaly is meghaladta az elfogadható szintet, emellett a cégen belül tovább emelkedik a teljesítménytől független költség aránya. A felmérés szerint kritikus helyzetben az államnak kellene átvállalnia a közlekedési vállalat adósságát. A 30 milliárdos pótlólagos juttatás azonban csupán egy-másfél évre lenne elegendő, ezután strukturális reformot kellene végrehajtani a kollektív szerződés módosításával és 300 fős létszámleépítéssel.

Összesen 3 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Vhailor
2010. június 23. 10:18
A létszámleépítés nagyon jó ötlet, de nem a buszsofőrökkel, hanem az adminisztratív, magas pozíciókat betöltő naplopókkal kellene valamit csinálni.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!