További 4 hónapot kell várni a metróra

2010. március 02. 19:02

A legutóbbi februári ígérethez képest most június végére ígéri az Alstom, hogy megszerzi az új metrókocsikra a végleges típusengedélyt. Kocsis ultimátumot nyújtott be a cégnek: ha június 30-ig nincs engedély, szerződést bontanak.

2010. március 02. 19:02


Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
smalladam
2010. március 03. 10:50
"Rákényszerülhet a BKV, hogy felmondja az Alstommal kötött szerződését és ráterhelje valamennyi többletköltségét, miután a gyártó a mai napig nem szerezte meg a 2-es metró vonalára gyártott Metropolis szerelvény végleges típusengedélyét. A szerelvényeknek már hónapok óta utasokat kellene szállítaniuk, de - noha a tesztek során felszínre került műszaki hibákat az Alstom kijavította - még mindig nem teljes az engedélykérő dokumentáció. A szerződésbontás egyik félnek sem jelent kedvező alternatívát, hiszen az Alstom menetközben saját felelősségére legyártotta valamennyi szerelvényét, a BKV pedig nem sokáig hagyhatja már forgalomban régi orosz járműveit. A tárgyalások tovább folynak, a „türelem véghatárideje” június vége." mai bkv közlemény
PesszimPista
2010. március 02. 21:38
Csak a peronoknál legyen olyan kijelző, ami ki tudja írni, hogy a következő szerelvény érkezése 2903 óra 39 perc 27 másodperc múlva várható. :-DDD Mindazonáltal erről egy ifjúkori humoros élményem köszön vissza. A szomszéd idős "mérnökúr" bácsi garázst épített új skodájának. Akkurátus ember lévén, az akkor nehezen beszerezhető alapanyagok (Tégla, cement, szögvas, és egyéb . . úgy általában minden.) ésszerűen minimális mértékű felhasználására törekedett a garázs építésekor. Az akkor még szokásos kivitelező, nevesen a rokoni kaláka, fel is húzta a hőn áhított garázst. A gond csak akkor volt, amikor a járművel beállva szembe találta magát a kiszállás nehézségeivel. A garázs ugyanis a járműnek ugyan valóban kellő tágasságú,otthonos méretű helyet nyújtott, de már nem engedte a beparkolt járműből történő kiszállás polgári luxusát. Mondhatni, kissé keskenyre sikeredett. Így maradt hát a kézi erő. Az irányba állást követően a járművet betolták a helyére, majdan a csak e célból később felszerelt vonóhorognál fogva ráncigálták elő az újbóli használat reményében. Meg kell állapítsuk azonban, hogy ezzel a folytonos huzavonával sok vidámságot okoztak a környezetben lakó (természetesen irigy) szomszédságnak. Egy nagy különbség volt. A garázs nem került 4-5-6-? száz milliárd forintba, és a csekély költségeket sem is a köz fizette. Így azért édesebb volt a vihorászás.
Steppenwolf
2010. március 02. 21:20
Ezeket a kocsikat ha jól tudom, az Alstom kimondottan Budapestre tervezte. Hogy lehet akkor, hogy már egy éve nyüstölik őket, faragják a peronokat hozzá, hogy beférjen, és mégsem sikerül megszereznie a típusengedélyt? Visszadobni az eddig leszállított összes fostalicskát, új pályázatot kiírni és kötbérre kötelezni a franciákat!
miloka
2010. március 02. 21:07
Hát az eredeti határidőhöz képest csúsznak egy "kicsit". Na meg az eredeti árral is!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!