„Na akkor még egyszer: A Qatar Foundation reklámjait tapsviharral fogadta a jóeNberkedők tömege, éveken át nézhetted a CNN-en, és láthattad a világ vezető napilapjaiban és heti magazinjaiban, illetve a soha korábban szponzort nem látott Barcelona mezen.
Státusz-szimbólum volt a Qatar Airways-zel és az Emirates-szel repülni. A világ vezető sportcsapatai és szövetségei fogadták el a dollármilliókat (leginkább foci, golf és Forma 1) és persze imádott Abu Dzabi-ból bejelentkezni a Business Traveller. A CNN-en. És azt gondolom, hogy ez egy hiteles változást hozott el magával.
Az Öböl államai komolyan vették a sporton keresztül való nyitást a világ többi része felé, aminek aztán biztosan voltak társadalmi hatásai is. De idő kell mindenhez. Akár ahhoz is, hogy majd nyitottabban álljanak a LGBTQ közösségek kérdéséhez, vagy a meccsen megiható alkoholhoz. Utóbbi kapcsán pedig amúgy szerintem pont, hogy ők tettek egy komoly gesztust mindenki más számára.
Szóval szerintem senkinek nincs joga rájuk erőltetni bármit is, mint ahogyan sürgetni, siettetni sem. A CNN (NYT, stb.) pedig nyugodtan számolja össze, mennyi olajdollárnak nem volt szaga az elmúlt 15 évben. Az egyik legjobb VB-re van esély. Mégha a végén továbbra is csak két társadalmi és biológiai nemet tudnak és akarnak értelmezni az Öböl-menti országok.”
Nyitókép: Facebook/Qatar Foundation