Borzasztó karambol: egy buszsofőr kirepült az ablakon (VIDEÓ)
Kedden a Nagy Lajos király útján érkező villamos az egyik átjáróban letarolt egy menetrend szerint közlekedő buszt.
Sokan mondják, hogy Zuglóban az elmúlt évtizedekben kicsit megállt az idő, és ebben van némi igazság.
„Budapest egyik legnagyobb problémája, hogy az olcsóbb megélhetés érdekében mind többen költöznek az agglomerációba, sok egykori zuglói polgár talált új otthonra Mogyoródon, Szadán vagy épp Veresegyházon. Ők azonban továbbra is bejárnak a fővárosba dolgozni, iskolába, bevásárolni vagy éppen orvoshoz, óriási környezeti terhelést okozva ezzel Zuglónak. Ugyan nem véletlen küzdöttünk azért, hogy a beruházó az eredetileg tervezettnél kevesebb lakást építsen, de azt is tudni kell, hogy ha egyáltalán nem épülnek lakások a városban, akkor mind többen költöznek majd ki a Budapest környéki településekre, és bizony, a többségük kocsival jár majd vissza, elviselhetetlen forgalmat zúdítva ezzel Zuglóra. Aki viszont a Bosnyák tér környékén vásárol majd lakást, annak Zugló 15 perces kerület lesz és nem jár majd mindenhová autóval.
Jogosan vetődhet fel a kérdés, hogy miből tervezi megvalósítani az önkormányzati fejlesztést az a Zugló, amelyet sok más önkormányzathoz hasonlóan iszonyúan megviselt a járvány, a nyomában járó gazdasági válság és a gyakran teljesen öncélú kormányzati fosztogatás. A teljes önkormányzati beruházás 13-15 milliárd forintba kerül, ez kevesebb mint 8 százaléka a Puskás Aréna árának. Az új szakrendelő kialakítására sikeres pályázattal 1,2 milliárd forintot nyertünk el, a felszabaduló épületek eladásából 4 milliárd forintra számítunk, a fennmaradó összeget pedig hitelből tervezzük biztosítani, amelynek a törlesztőrészleteit a magánberuházásból származó többlet helyi és kerületi adóbevételek biztosítják majd. Ez azt jelenti, hogy az új főtér, az új piac, a szakrendelő és az önkormányzati épület kialakítása nem von el forrást semmilyen más feladattól.
Sokan mondják, hogy Zuglóban az elmúlt évtizedekben kicsit megállt az idő, és ebben van némi igazság. Vannak, akik azt képviselik, hogy ne épüljön semmi, maradjon minden úgy, ahogy van. Vannak, akik a változás mellett állnak, de feltételekkel – közéjük tartozom én is. Az én álláspontom az, hogy a jelen fejlesztései a jövő örökségei. Rajtunk, ma élő, dolgozó, álmodó és építő zuglóiakon múlik, milyen Zuglót adunk át a gyermekeinknek, unokáinknak. Olyat, amit valami rosszul értelmezett patriotizmusra hivatkozva hagytunk a végletekig lerobbanni, vagy olyat, ami fenntartható, méltóképpen szolgálja az itt élők generációinak sorát és amelyre mindannyian büszkék lehetünk. Én az utóbbira szavazok.”
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd