„Obszcén karácsonyi ajándékkal kedveskedett előfizetői százötvenmilliós (!) táborának a Netflix médiaszolgáltató vállalat: a Krisztus első megkísértése című filmben Jézus harmincévesen hazaviszi bemutatni Orlando nevű barátját szüleinek, Máriának és Józsefnek.
A Megváltó tehát homoszexuális, Szűz Mária viszont házasságtörő nő, a tanítványok alkoholisták. A »művet« a brazil Porta dos Fundos – hátsó ajtó – nevű társulat készítette, amely nem először próbálkozik polgárpukkasztással. Más kérdés, miért vásárol meg egy ismeretlen kis csapattól egy, a leggagyibb szappanoperák minőségét is alulmúló rövidfilmet az amerikai szórakoztatóipari óriáscég. A válaszért nem kell messzire menni, a Netflix az LMBTQ-közösségek kedvenc szolgáltatója, a Pride.com például rendszeresen reklámozza a streaming csatorna szivárványos filmkínálatát. Van mit. A kisebbeknek rajzfilmsorozat transznemű szuperhősökről, a valamivel idősebbek számára tinisorozat meleg fiatalok románcáról, a felnőttek eddiginél is tökéletesebb kiszolgálása érdekében pedig külön szerződtettek egy nyíltan homoszexuális sztárrendezőt, akiről közölték, »személye meghatározza a globális korszellemet, újradefiniálja a nemiséget, és megváltoztatja a televíziózás történetét«.
Az LMBTQ-szájíznek megfelelő tartalmak nyilván nem mindenkinek tetszenek, de a »maradibb« nézők vélhetően egyszerűen más filmekre kattintanak, így nem hallunk rendszeresen botrányokról. Most azonban a nagy többségében katolikus Brazíliában hatalmas felháborodást keltett a »karácsonyi kiadásként« hirdetett Krisztus első megkísértése, rövid idő alatt kétmillióan szignálták a tiltakozó petíciót. Más országokban is gyűlnek az aláírások, hazánkban már meghaladja a nyolcszázezret azok száma, akik ily módon követelik, hogy azonnal törölje a filmet kínálatából a Netflix. Sokan az előfizetésüket is lemondták a vallásgyalázó videó miatt, ám úgy látszik, az évi több millió dolláros bevételű vállalat fontosabbnak tartja a »korszellem megváltoztatását« némi elmaradt haszonnál, illetve hasonlóan gondolkodnak, mint a film készítői, akik úgy nyilatkoztak, a demokrácia egyik legfontosabb eleme a szólásszabadság, és lényeges, hogy szatirikus humorral lehessen közelíteni a társadalmi témákhoz.