Nem ez a jogegyenlőség útja

2019. augusztus 09. 17:27

Visszataszítónak találom azt, ahogy Ország Viktor stratégiai partNERe meglovagolja a melegek iránti rokonszenvet és ellenszenvet.

2019. augusztus 09. 17:27
Puzsér Róbert
Puzsér Róbert
Facebook

„Rendkívül visszataszítónak találom azt, ahogy Ország Viktor stratégiai partNERe, a túlóratörvény haszonélvezője, a világ egyik legnagyobb környezetszennyezője és kulturális megrontója szemérmetlenül meglovagolja a melegek iránti rokonszenvet és ellenszenvet, hogy a pusztító identitáspolitikában rejlő társadalmi energiákat saját marketingerőműveibe hajtsa. Nem ez a jogegyenlőség útja: multinacionális részvénytársaságok reklámkampányainak ünneplése meg a politikusok körében előadott Pride-szerű bulik legfeljebb arra jók, hogy a melegek közössége a politikai aktivizmus és az emberi jogi érdekérvényesítés munkáját megússza. Tőkés társaságok még soha egyetlen embernek egyetlen jogot nem harcoltak ki, és erre a jövőben sem érdemes számítani.

Azzal pedig, hogy a Coca-Cola pár nap elteltével visszavonta plakátjait, a lehető legtöbbet ártott annak az ügynek, melynek szolgálatát hazug marketingüzenetével demonstrálni próbálta. E hirdetések látványának egyetlen haszna az lett volna, hogy a budapesti heterók picit hozzászoknak a csókolózó férfiak látványához. A plakátok a menetrendszerű konfliktus, gyűlölködés s az ebből származó politikai haszon bal- és jobboldali elkönyvelése után a mindennapok normalitásába épültek volna: lám, ilyen hirdetések is vannak, és bizonyos embereket ez nem zavar, mások meg így élnek. A három napig tartó csoda után talán valami haszon is származott volna a Coca-Cola kampányából.

Csakhogy ez soha nem volt cél. Miután maximalizálta eléréseit, és üzenetét eljuttatta a városi fiatalokhoz, a cég eltüntette provokatív hirdetéseit. Mindössze pár nap kellett, és a melegjogok melletti demonstráció már nem tűnt a márkaépítés hasznos eszközének – még csak az hiányzik, hogy a kampány által vert hullámok nagyobb károkat okozzanak az idősebb, konzervatívabb ízlésű fogyasztók körében. A Nike legalább következetes. Könnyebb nekik, hisz a vidéki, idős, fehér amerikaiak sosem képezték a célcsoportjukat. Multinacionális részvénytársaságoknak biztosan nem dolguk politikai és társadalmi feszültségeket marketingenergiává transzformálni, az viszont feltétlenül elvárható, hogy ha mégis így járnak el, legalább ne hagyják cserben azokat, akiknek a képviseletét széles gesztusokkal előadták. A Coca-Cola épp ezt tette. Érdeklődve várom Alföldi Róbert, Karácsony Gergely, Donáth Anna és Újhelyi István reakcióját. Lesz-e bennünk annyi tisztesség, hogy elküldjék a Coca-Colát a halál retkes f@szára vagy πcsájába – függően a halál mélyen tisztelt szexuális identitásától. Ott várja őket meg a bigott, homofób fideszes politikusokat a jéghideg felfrissülés. Egészségükre!”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 82 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Aerion
2019. augusztus 11. 21:04
Pszichorobi undorodik … ez vicces.
simonvitéz
2019. augusztus 10. 21:55
Robi, az haszon lett volna, hogy a budapesti heterok hozzaszoknak a férfiak csókolózásához? Vagy inkább az lett volna a "haszon", hogy a fiatalok között megnöveli a bi/homoszexuálisok arányát? És ennek egyik első kis lépése volt a cocacola reklámja. De akkor miért ne lehetne kitenni egy férfit mondjuk 3 nővel? Miért elfogadhatóbb számodra az, hogy egy férfi fenékbe durrant egy másik férfit ahhoz képest, hogy valaki mondjuk 3 nővel törvényes házasságban él?
Mich
2019. augusztus 10. 13:23
Azt hitted,puszi hogy valaki lehetsz a libsik borsik és nácik között - de 1 Senki lettél!
tailor
2019. augusztus 10. 09:39
az volt a baj a plakáttal hogy ha ránéztél majd kólát ittál azt hihetted hogy buzi vagy …
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!