Soros-diskurzus és csicskázás mint „szerzett média” stratégia

2018. január 24. 22:50

Az ellenzéknek programja van, a habonyizált jobboldalnak pedig médiastratégiája.

2018. január 24. 22:50
Böcskei Balázs
Mérce

Nagyon más percepciót jelent az, ha egy baloldali betelefonálós műsorban kézen és féken tartott tartalmakat kommentál a hallgató (bár vékony itt is a jég, a tájékozódás pluralitása hagyhat gondolati nyomokat, mankókat), de egy nagy elérésű, heterogén olvasóközönségre – még ha az adott oldal például vállaltan liberális is – gyakorolt hatás nem elhanyagolható. Innen nézve főleg »szép«, amikor maga az ellenzéki politikusi megszólalások erősítenek rá arra a diskurzusra, amelynek valóságtartalma eleve kérdéses – legalábbis, mint akik először szerepelnek a tévé dobozában, nem tudnak arról lefarolni. Holott erre készülni nem olyan nehéz – már ha lehet ebben a nyilvánosságszerkezetben bármi könnyű –, és kell is, mert a kampány felpörgésével ez várható (a Stop Sorosnak kommunikációs értelemben is vannak olyan elemei, amelyet beemelve nehéz lesz a földön maradni és elismerően nyilatkozni az érintett civil szervezeteknek is).

A kommunikációs káoszgenerálás a kormányzat fő ereje.

Teheti ezt, mert van erre felülete, és erősítheti ezt, mert a vele szemben kritikus nyilvánosság egy része – beleértve akár e sorok íróját is – akaratlanul is »szerzett médiumként« áll hozzá. S aztán így a nap végére, mindegy, hogy akkor most az az x-ezer befogadott menekült-e vagy sem, vagy hogy milyen uniós forrásból vannak elszállásolva, akárcsak az, hogy megszólal-e Soros György egy videóban vagy nem. A kormányzati technológusok számolnak a cáfolattal, éppen azért futtatnak több diskurzust ugyanazon téma kapcsán, töltik meg az ugyanarra vonatkozó ügyet és médiateret számos hasonló vagy eltérő megszólalással.

Miközben azonban mi a nézettséget és kattintást (Németh Szilárd-arckép kattintás-gyanús, főleg, ha még meg is szólal), addig ők a káoszt, a szerzett médiát, a közvetett médiatér-foglalást, és természetesen a támogatottságot nézik.

Így járul többek között mindez hozzá ahhoz, hogy 2,2-2,5 millió szavazóval kétharmad közelébe juthatnak, és hogy az a kép él bennünk, hogy az ellenzéknek nincsen programja.

Pedig van. A habonyizált jobboldalnak pedig médiastratégiája.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 33 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
luisbathhelena
2018. január 25. 19:51
Az LMP egyik vezetője egy fórumon nemrég (ahol teli szájjal óriási eü béremelést ígért) nem tudta megmondani hogy 2.5 hónappal a választás előtt: a) milyen adókulcsokat kívánnak bevezetni, milyen sávokkal b) amennyiben jó eséllyel a legmagasabb kulcsban leszek ("óriási emelés") hogy kommentálná, hogy egy lendülettel el is vennék az emelést
makapaka2
2018. január 25. 15:05
Miről beszél ez az ember?????
Mich
2018. január 25. 13:29
Te ma fordítva ültél fel a lóra, Bazsi! (Pedig eddig nem voltál ilyen hülye - "de hát Kampány van"...!) Az természetesen úgy van, hogy a Kormány megbízhatóan folytatja a nemzetépítést (ez a legjobb program!), míg a szedett-vedett, libsi+bolsi+názi ellenzék 13 pártjának még külön-külön sincs programja (a mellett, hogy az ellenzéki munkát sem végzik el becsületesen...), csak egy gagyi, de jól felturbózott és összehangolt médiakampánya. Ez helyettesíti a libsibolsináci pártok politizálását is... És ebbe a szaros hordóba ugortál te is bele, Bazsikám... Sajnállak.
puszika
2018. január 25. 11:14
Azt mindenki mondhatja ,hogy az ellenzéknek van programja! Tudod Böcskei ez olyan mint Német Sándor gyülekezete.Olyasmivel kereskedik amit még senki sem látott! Na,hát ti is így vagytok az ellenzék programjával!!! LÁTNI KELLENNE!!!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!