Észbontó hozzá nem értés a magyar gazdaságpolitikában

2017. november 28. 16:42

Orbánék evidensen politikai hasznot is remélnek ettől, hogy ti. a kínai terjeszkedés elősegítése tovább rombolja majd a liberális értékrendet Európában.

2017. november 28. 16:42
Béndek Péter
1000 A Mi Hazánk

„Most hagyjuk, hogy ki mennyit lop, nézzük az elvileg publikus döntéseket, mint ez a kínai vasút most. Illetve hát ez se publikus, ahogy Paks se volt az: a mai becslés szerint legkevesebb 750 milliárdos ár 85%-át titkos kondíciókkal született kínai hitelből finanszírozzuk úgy, hogy a kivitelezés irányítása kínai kézben lesz és nagyrészt kínaiak fogják végezni, ami kísértetiesen emlékeztet az orosz bizniszre, de egyébként tipikusan ebben a konstrukcióban zajlik a kínai terjeszkedés Dél-Kelet Ázsiától és Ausztráliától Afrikán át Dél-Amerikáig, illetve kínai állami hitelek állnak a nyugati felvásárlások mögött is. A vasútprojekt azzal is kínai érdeket szolgál, hogy »egyrészt a kínai áruk így eggyel olcsóbban juthatnának el a kínai COSCO társaság által üzemeltetett athéni, pontosabban pireuszi terminálokból Nyugat-Európába. Másrészt a kínaiak ezen keresztül egyébként nehezen megszerezhető referenciát nyerhetnek más hasonló, unión belüli építkezéshez.« (index.hu) A Figyelő korábban a kamatterhek nélkül számolva megnézte, hogy érdemi forgalombővülés esetén is leghamarabb 2400 év múlva térülhet meg Magyarországnak a gigaberuházás. (...)

Orbánék evidensen politikai hasznot is remélnek ettől, hogy ti. a kínai terjeszkedés elősegítése tovább rombolja majd a liberális értékrendet Európában, és ebben még igazuk is lehet – az EU-ról máris tudni, hogy nem nézi jó szemmel a magyar smúzolást. De amíg az EU sem több egy kakukkos óránál, amelyből óránként kiugrik a kakukk, csak épp a pontos időt nem mutatja, addig Orbán is biztos lehet benne, hogy majdcsak megbarátkozik ezzel is. Ahogy Pakssal is tette. Kakukk.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 46 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
puszika
2017. november 29. 11:43
Nem gondoltam volna,hogy ilyen együgyű vagy Béndek! Bár a fene tudja! Ahogy kinézel. Mert azt gondolni egy megépített vasútról,hogy azon kizárólag csak kínai termékeket fognak szállítani enyhén szólva is akkora blődség mint ide Lacháza. Ekkora hülyeség csak egy Béndek méretű ökör agyában születhet meg!!
Anonymtalan
2017. november 29. 09:41
Ha némi kínával való Kelet-Európai keresekedelemmel gyengíteni lehet Nyugat-Európa liberális értékrendjét, akkor az nem valami stabil lábakon áll.
cutcopy
2017. november 29. 08:54
"A Figyelő korábban a kamatterhek nélkül számolva megnézte" Köszönjükemese, a figyelő korábban olyan akár a hvg vagy a népszava most, arról nem is beszélve, hogy egy felújítást nem a megtérülésében kell számolni hanem a szükségessége szerint..
spájdernecc
2017. november 29. 07:12
Bernek " Omnipotens " Péter csak nem bírta megállni. Nehogy lemaradjon a "Kína expresszről ". Kérem, maradjon a szómágiánál, az legalább megy, még ha olvasni és értelmezni időnként kihívás a konkrétumokhoz szokott átlagagyvelőnek.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!