Újabb 125 ezer diák kap laptopot
A tanulói laptopok mellett intézményi eszközök is érkeznek az iskolákba.
Most Nahalkáéknak bele kell törődniük, hogy az elsősökkel a jövőben is vaskalapos módon, tényként közlik majd, hogy egy meg egy az kettő, akkor is, ha Pistike belső, szubjektív világában háromnak látszik.
„Nahalka István a konstruktív pedagógiának nevezett elmélet hazai képviselője. A konstruktív pedagógiát az egyszerű halandó épp annyira nem ismeri, mint ahogy száz oktatáskutatót sem tudna felsorolni, nézzük hát, mit jelent, a legautentikusabb forrásból. Nahalka szerint »a konstruktivizmus nem gondolja, hogy a feladat csak az, hogy a gyermeket az „igaz ismeretekkel” hozzuk kapcsolatba, mert úgy gondolja, hogy ilyenek nem léteznek. A konstruktivizmus a világ megismerhetőségét definiálhatatlan fogalomnak tartja, nem hiszi, hogy a tudásnak van „igazsága”.« A világ objektív megismerhetetlenségéről nagyszerű eszmecseréket lehet folytatni, de alaptantervet építeni rá legfeljebb Magyar Bálinték idejében lehetett volna. Most Nahalkáéknak bele kell törődniük, hogy az elsősökkel a jövőben is vaskalapos módon, tényként közlik majd, hogy egy meg egy az kettő, akkor is, ha Pistike belső, szubjektív világában háromnak látszik.
Ezzel szemben az alaptanterven dolgozó népes csapatot Csépe Valéria akadémikus vezeti, akinek a nevét megbízatása előtt úgyszintén keveset hallotta az átlagember, annak ellenére, hogy a tudományos világban bel- és külföldön is elismert személyiség, számos egyetemi tankönyv és több száz publikáció szerzője, doktori iskolák alapítója, a beszédfejlődés és az olvasástanulás kutatója. Gyanítható, hogy munkacsoportjának »ismeretlen« tagjait sem a zuzmók intelligenciaszintjén kell keresnünk. Akár azt is gondolhatnánk, hogy az alaptanterv jó kezekben van, kár, hogy Nahalkáéktól már tudjuk, hogy egyáltalán nem lesz korszerű. A kockás ingesek ezért készítettek egy »alternatív« alaptanterv-koncepciót, ebből is látszik, mennyivel jobban értenek hozzá, hiszen az övék gyorsabban kész lett. És azt szeretnék, hogy a kettőről együtt folyhasson majd társadalmi vita. Aztán győzzön a jobb, mondjuk, amelyik több lájkot kap a Facebook-on…”