A Foursquare a gamifikáció miatt lett népszerű, ma a felfedezős változata a Swarm örvend nagy sikernek. A héten a belső valutáját turbózták fel, hogy bonyolítsák és izgalmasabbá tegyék a játékot.
2015. december 11. 11:43
p
0
0
0
Mentés
Annak idején a Foursquare a gamifikáció miatt lett népszerű, mára a felfedezős változata a Swarm nagy sikernek örvend. A héten a belső valutáját turbózták fel egy kicsit, hogy bonyolítsák a játékot. A zseton (coin) azonkívül, hogy szépen gyűlt a becsekkolásokkor és hetente kaptunk egy összegzést mennyit is szereztünk belőle semmire nem volt jó, csak láthattuk bizonyos helyeket valamiért a Swarm algoritmusa sokkal jobban fizet. Volt amikor ez érthető volt ez, máskor meg nem, hiszen népszerű helyeket még akkor sem jutalmazott nagyobb összeggel, ha ott Mayor státuszban tevékenykedtünk. A heti ranglétrák pedig a kezdeti lelkesedés után csak a kemény magot érdekelték valójában, minek is törje bárki magát, ha a virtuális valutát nem tudja elkölteni semmire sem.
Most ez változott meg a héten, a pénzünkkel a címkéinket (sticker) turbózhatjuk fel, upgradelhetjük 2x-es szorzóval. Vagyis ezután bárhol, ha ilyen címkével látjuk el a helyet (ezt a Swarm azért automatikusan is felkínálja a legtöbbször) duplán kapunk érte zsetont már. De hogy egy rendes játéknak megfelelő legyen és ne adjon esélyt a csalásra, ezt csak hetente egyszer tudjuk kieszközölni. Érdekes dolog ez, mert ha valaki hardcore játékos, mint a cikk írója tudja, hogy minden hét elején már eleve is ha Mayor valaki egy helyen egy nagyobb összeggel jutalmazza, hogy visszatért a birodalmába.
Vagyis mostantól még több pénzünk lesz, de mire? Eddig is barátokat lehetett így szerezni a geolokációnak köszönhetően, most akkor itt is kialakul egy feudalizmushoz hasonló társadalmi rendszer? Van aki marad paraszt és van aki majd a megszerzett zsetonokkal az arisztokráciát erősíti. Átjárás majd nem lesz a 2 kaszt között? Eddig ugye a jelvényeknek (badge) örülhettünk, kinek volt több vagy speciális, mint a Halloween és társai. Most akkor mi a fenét fogunk kezdeni ennyi virtuális pénzzel? Mert ugye még most sincs virtuális belső kereskedelem, mint egy jobbfajta RPG játékban, pedig ez lenne a következő lépés, ha nem szeretnék a Swarm fejlesztői, hogy az istenadta nép megunja ezt a játékot. Vagy valamire készülnek 2016-ban?
Tavaly nyár közepén jelent meg a először a Swarm , ekkor tudatosult az eddigi Foursquare felhasználók számára, hogy kettéválik kedvenc alkalmazásuk. Ez lett a bejelentkezős és közösségi médiás alkalmazás, míg a Foursquare egy turisztikai felfedezővé változott. Még 2009-ben indult a Foursquare, amikor ezen a piacon a Gowalla volt a vetélytársa, meg az Amerikában egyeduralkodó Yelp. Így a Foursquare csak Európában lett egyeduralkodó az évek során. Az elmúlt öt év alatt kiderült: a kezdeti játékos pont- és jelvénygyűjtögetés már nem annyira kelendő, a felfedezésre tevődött át a hangsúly. A közösségi médiás tevékenység kissé háttérbe is szorult, hiszen egy-egy idegen városban rögvest azután nézünk, mit is ajánlanak a bennszülöttek (éttermet, kávézók és bulihelyeket). A Foursquare maga ezt úgy fogalmazta meg, a világot már teljesen feltérképezték (60 milliónyi helyet tartalmaz az adatbázis és 5 milliárd bejelentkezést), az adatbázis szinte teljes. Ennyi adatból már jó felhasználói mintákat lehet gyűjteni és végre komolyabb marketing célokra is lehet használni az alkalmazást.
A Swarm-ba lett áthelyezve így a közösségi funkciót, a bejelentkezés a szokásos vagy új helyekre. Erre a legfőbb érv az volt, hogy a felhasználók utálták már a folyamatos (automatikus) nyomon követhetőséget. Már nem kötelező a telepítése, ha a Foursquare-t akarjuk használni. A két alkalmazás között tudunk közlekedni, ha mind a kettő fenn van a mobilunkon. Mellesleg, mint a legtöbb közösségi médiában, egy idő után eléri az egyszeri felhasználó ismerőseinek száma azt az értéket, mely után már nem akar több „ismeretlen” követőt: ez a közösségi médiás csömör. A bejelentkezős és ismerőskeresős játék majdnem kifulladt. Pénzt nehezen lehetett keresni a check-in, mayor és jelvénygyűjtés hajtásával, a lokalizációs keresés sokkal népszerűbb volt. A Swarm tehát megmaradt a „kemény magnak”, vissza is hozták a gamifikációs megoldást a felhasználók megnyugtatására azt a listát, ki milyen tematikában vezet az ismerősei előtt.
Kérdezhetnéd persze, hogy minek beszélek itt önmagamról, amikor te vagy a levél címzettje. Azért, kedves Péter, mert megszólítva érzem magam. Általad érzem megszólítva magam. Győrffy Ákos írása.
Hermész a görögöknél az istenek hírnöke, emellett az irodalom védelmezője is volt. Nem tudom elhessegetni magamtól az érzést, hogy talán ezért volt valami közünk egymáshoz.
„Make Amerika great again!”, „Nekünk Magyarország az első!”. Így fordíthatjuk le Kölcseyt mai nyelvre – így beszél a normalitás, ez a régi, elveszett világunk visszajövetelének ígérete.
p
1
0
0
Hírlevél-feliratkozás
Ne maradjon le a Mandiner cikkeiről, iratkozzon fel hírlevelünkre! Adja meg a nevét és az e-mail-címét, és elküldjük Önnek a nap legfontosabb híreit.
Összesen 0 komment
A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!