Újabb baloldali kerületben kezdik meg az autósok kiszorítását
Hegyvidék, Erzsébetváros, XIII. kerület, Józsefváros, Ferencváros után Terézvárosban is emelnek. Nem kicsit.
A kerékpárral közlekedők rámpákkal történő járdára terelése a szalagkorlát átvágásával – bár sokaknak segítséget jelenthet – nem kezeli a Petőfi-híd legfőbb problémáit, hanem megerősíti a járdán biciklizés rossz gyakorlatát és szinte legalizálja az autók gyorshajtását.
„A kerékpárral közlekedők rámpákkal történő járdára terelése a szalagkorlát átvágásával - bár sokaknak segítséget jelenthet - nem kezeli a Petőfi-híd legfőbb problémáit, hanem megerősíti a járdán biciklizés rossz gyakorlatát és szinte legalizálja az autók gyorshajtását.
Az az abszurd helyzet alakult ki, hogy aki a felfestéseket követi, szabálytalanul fog a járdán közlekedni, aki viszont a KRESZ szerint az úton haladna tovább még gyakrabban érhetik atrocitások. Bár a járdán tekerés megkönnyítése sokak közlekedését fogja megkönnyíteni, ez nem járhat a szabályosan közlekedők, hátrányos helyzetbe hozásával, veszélybe sodrásával. A Kerékpárosklub ezért továbbra is szorgalmazza kerékpáros nyomok felfestését a külső forgalmi sávba, egyértelművé téve, hogy nem kötelező a járdán tekerni, az úton haladók szabályosan közlekednek. Kerékpáros nyomok nélkül az úttesten szabályosan kerékpározót érő atrocitás felelőse lesz az út forgalomtechnikai kezelője, a BKK is.
Igazi megoldást azonban csak irányhelyes kerékpársávok kialakítása jelentheti a híd felújításakor, a kétoldali lehajtóknál biztonságos találkozási (fonódási) pontok kialakításával. A főváros Balázs Mór tervében lefektetett célok - 2030-ra 10%-os kerékpáros arány Budapest közlekedésében - elérését kizárólag ilyen következetes, jövőbe tekintő és nem a gyalogosok kárára történő fejlesztésekkel lehet elérni.”
*
A Magyar Kerékpárosklub konkrét javaslatait a Petőfi híd és környékének bringabaráttá tételéről – amelyet a Budapesti Közlekedési Központnak is elküldtek – itt olvashatják.