Mi történik a Petőfi hídon, és mit lehet ezzel tenni?

2015. október 14. 16:35

A kerékpárral közlekedők rámpákkal történő járdára terelése a szalagkorlát átvágásával – bár sokaknak segítséget jelenthet – nem kezeli a Petőfi-híd legfőbb problémáit, hanem megerősíti a járdán biciklizés rossz gyakorlatát és szinte legalizálja az autók gyorshajtását.

2015. október 14. 16:35
Magyar Kerékpárosklub
kerekparosklub.hu

„A kerékpárral közlekedők rámpákkal történő járdára terelése a szalagkorlát átvágásával - bár sokaknak segítséget jelenthet - nem kezeli a Petőfi-híd legfőbb problémáit, hanem megerősíti a járdán biciklizés rossz gyakorlatát és szinte legalizálja az autók gyorshajtását.

Az az abszurd helyzet alakult ki, hogy aki a felfestéseket követi, szabálytalanul fog a járdán közlekedni, aki viszont a KRESZ szerint az úton haladna tovább még gyakrabban érhetik atrocitások. Bár a járdán tekerés megkönnyítése sokak közlekedését fogja megkönnyíteni, ez nem járhat a szabályosan közlekedők, hátrányos helyzetbe hozásával, veszélybe sodrásával. A Kerékpárosklub ezért továbbra is szorgalmazza kerékpáros nyomok felfestését a külső forgalmi sávba, egyértelművé téve, hogy nem kötelező a járdán tekerni, az úton haladók szabályosan közlekednek. Kerékpáros nyomok nélkül az úttesten szabályosan kerékpározót érő atrocitás felelőse lesz az út forgalomtechnikai kezelője, a BKK is.

Igazi megoldást azonban csak irányhelyes kerékpársávok kialakítása jelentheti a híd felújításakor, a kétoldali lehajtóknál biztonságos találkozási (fonódási) pontok kialakításával. A főváros Balázs Mór tervében lefektetett célok - 2030-ra 10%-os kerékpáros arány Budapest közlekedésében - elérését kizárólag ilyen következetes, jövőbe tekintő és nem a gyalogosok kárára történő fejlesztésekkel lehet elérni.”

 

*

 

A Magyar Kerékpárosklub konkrét javaslatait a Petőfi híd és környékének bringabaráttá tételéről – amelyet a Budapesti Közlekedési Központnak is elküldtek – itt olvashatják.  

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 12 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
atila68
2016. április 23. 10:41
Ecsettel, festékkel nem lehet kerékpárutat építeni.
kukorica-jancsi
2015. december 24. 08:37
Sajnos a Petőfi híd napközben nem igazán alkalmas a kerékpározásra, mert vagy gyors, de életveszélyes, vagy pedig biztonságos, de akkor nehézkes és szabálytalan. Ez most most még kontrasztosabb lett. Biciklisként ezért inkább a Szabadság hidat és a Lágymányosi hidat használom.
hihhaa
2015. december 24. 08:36
A járdán sétáló gyalogostól nem várhatod el, hogy kiszámíthatóan, egyenesen, jobbra tartva - balról előzve haladjon. Egy úton haladó kerékpárostól viszont simán. Ha kiszámíthatóan, és figyelmesen biciklizel az úton, nem hozod az autósokat veszélyes szituációba. Nagyon ritkán, de szoktam biciklizni járdán is, viszont tényleg csak legvégső esetben, nagyon széles járdákon, és kb a gyalogosok tempójában. Hirtelen odébbszaladó kisgyerekkel, kutyával a leglassabb tempó mellett is nehéz mit kezdeni. Persze ha nekimegyek, én nem sérülök meg.
crydog
2015. december 24. 08:36
nem azért, de a biciklis és a gyalogos tud együtt közlekedni a járdán ha figyelnek egymásra. van egyfajta visszatetszést keltő viselkedés a biciklisek között főként az autósok felé.Némely bicajos szinte szándékosan provokál, és hozza az autósokat veszélyes szituációba, láttam ilyet bőven. Amikor bicajra pattanok, mindig a járdán megyek, inkább anyázzon egy gyalogos, minthogy elüssön egy autó.nem mintha sűrűn anyáznának, a legtöbbje megérti a helyzetet, és amúgy sem megyek gyorsan. de ha nagy a forgalom akkor nem fogom az autóst szivatni direkt, van elég baja hova figyeljen, na meg magamat is megszivathatom - azt ugye senkinek sem kell magyarázni hogy egy autó-bicajos balesetben ki huzza a rövidebbet. Szóval szabályok ide, szabályok oda, nekem az a fontos hogy biztonságosan elérjek oda ahova indulok, megjegyzem egy rendőr se szólt még rám soha a büdös életben hoguy a járdán tekerek.Kicsit túl van ez az ügy is lihegve.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!