„Az amerikai felnőttek már 2013-ban többet interneteztek, mint amennyit a tévét nézték, 2014-ben pedig az Egyesült Királyságban is a netezés felé billent a mérleg. A németek európai viszonylatban konzervatívnak számítanak, de a 14-49 éves korosztályban már ők is az internetet részesítik előnyben. Bár Magyarországon még mindig nagyon erős a televízió, az olló itt is záródik.
Az internethasználók körében – globális átlagban – a netezés már felülmúlja a teljes hagyományos médiafogyasztást. A digitális időtöltés régiónként és országonként nagyon szór, de az adatok jól tükrözik az elmúlt évtizedben bekövetkezett drámai változást.
Logikus, hogy a hirdetők követik a célcsoportjukat. A 2015-ös előrejelzések szerint az Egyesült Királyság lesz az első reklámpiac, ahol a digitális költés aránya átlépi az 50%-ot. Több skandináv országban és Ausztráliában is 40% feletti digitális arányt jósolnak az idei évre.
Magyarországon 2014-ben jó esély volt rá, hogy a digitális reklámköltés meghaladja a tévés költéseket, és végül csak erős hajrával sikerült megtartani a legnagyobb hagyományos szektornak a vezető helyét.
(...)
Tanulni, tanulni, tanulni
A digitális marketing nem agysebészet, de nem is valami olyasmi, amit szemlélődés útján vagy kottából sikeresen el lehet sajátítani. Vannak remek tanfolyamok, (ez itt a reklám helye) az IAB is tart ilyet a MAKSz közreműködésével, de csak »tankönyvi« élményekre hagyatkozni kevés.
Különösen veszélyes a digitális világban, ha egy cég marketinges stratégiaalkotási és döntéshozatali struktúrája nehézkes és rugalmatlan. Az ilyen hozzáállás jó eséllyel a sokak által folytatott, jól látható és »validált« kommunikációs tevékenységek másolását eredményezi. Tévhit, hogy amit százan csinálnak, az biztosan működik. A (digitális) marketingben a kiválóság és nem a középszer a siker záloga. Ha azt csináljuk, amit mindenki más, akkor aligha jön be a számításunk.
A tanulás egyik leginkább érdekfeszítő módja, ha mások sikeréből okulunk. Na nem úgy, hogy fogjuk és lemásoljuk a sikeres kampányokat és egyéb megoldásokat. Folyamatosan figyelni kell a legsikeresebb digitális erőfeszítések eredményeit, bújni a nemzetközi esettanulmányokat, és hagyni, hogy a tudás leülepedjen.