Mi a baj a reklámadóval és miért?

2014. június 08. 11:37

A médiaadó az évről-évre egyre kisebb reklámszeletből kérne el a vállalkozásoktól, aminek nem hogy több, a társadalom számára hasznos, hanem kevesebb fontos tartalom lenne az eredménye.

2014. június 08. 11:37
Jámbor András
Jámbor András
Kettős Mérce

„A médiaadó az évről-évre egyre kisebb reklámszeletből kérne el a vállalkozásoktól, aminek nem hogy több, a társadalom számára hasznos, hanem kevesebb fontos tartalom lenne az eredménye. A cégeket ez a törvény a költséges - például politikai oknyomozó - műsorok helyett, a kevesebbe kerülő, a fenntartásukat biztosító, több bevételt kevesebb pénzből termelő bulvártartalmak felé terelné.

A reklámadó szándéka egyértelmű. Nem arról van szó, hogy több adóbevételre lenne szüksége az államnak, hiszen a bevétel terve 8 milliárd forint, míg a közmédiára évente 62 milliárdot költ az állam. Tehát akár a közmédián is tudna spórolni, a független piaci cégek megadóztatása nélkül.

De az is furcsa az adóban, hogy sávos adórendszert vezetnének be. Míg például a gazdaságpolitikában az egykulcsos adó a kormány szerint a legjobb megoldás, itt sávos, a nagyobb bevételű vállalatoktól több terhet követelő adózást javasol a kormány, ami egyértelműen a nagy, több újságot, médiaterméket birtokló piaci cégeket érintené a legjobban, a Fideszhez közeli, elszórtan működő médiavállalkozásokkal szemben.

De az sem igaz, hogy a kormánynak a tartalom minőségével van problémája, hiszen a kétharmad törvénykezése bármikor lehetőséget teremtene a tartalom szabályozására.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 18 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
várúr
2014. június 14. 00:18
Kevesebb gagyi tartalom és gigafizetés a celebeknek. Ez a cél. A bevételt oktatásra fordítják. Ez is cél. A többi süket duma.
csenge
2014. június 10. 14:06
A reklám a világ legfölöslegesebb és legbosszantóbb dolga. Az meg egyenesen hülyeség, hogy 10,-Ft reklám 47,-Ft bevételt hoz az államkasszának. Amire szüksége van az embernek azt megveszi, legyen az kefir vagy személygépkocsi,amire meg nincs,és valaki a reklám hatására mégis megveszi, az a hülyék adója a gyártók felé. Viszont reklám nélkül jóval olcsóbbak lehetnének a termékek, nőne a fogyasztás és vele együtt a kincstár bevétele is.
KannibálTatárÚr
2014. június 10. 13:32
A reklám szolgáltatás, nem pedig vállalkozás. A felesleges szolgáltatások visszaszorítása közérdek. "A cégeket ez a törvény a költséges - például politikai oknyomozó - műsorok helyett, a kevesebbe kerülő, a fenntartásukat biztosító, több bevételt kevesebb pénzből termelő bulvártartalmak felé terelné." Az a lehetőség fel sem merül benned, hogy kevesebb "cég" legyen kevesebb alkalmazottal, így a jobb műsorokra több pénz jutna.
almafa
2014. június 10. 13:32
A retek klub túl nagyra nőtt, túl nagy a befolyása a reklámpiacon, lásd bónusz rendszer. Nagyon is kívánatos a további növekedésének megakadályozása, mielőtt a reklámpiac még nagyobb részét maga alá gyűri.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!