„Ma még szinte mindent lehet. Jót és rosszat is feltételezni. Csak a rendszer bizonyítványát kiosztani mulatságos.
Az iskola mindig is a tanárokon állt vagy bukott. Az ő felkészültségükön, elismertségükön, elhivatottságukon. Azon, hogy a feladatuk mennyire világosan meghatározott, szakmai kiteljesedésük milyen mértékben elősegített, a tanításhoz szükséges eszközök milyen minőségűek, és hogy az egzisztenciális kényszerek elterelik-e figyelmüket a hivatásukról.
Aligha véletlen, hogy az új rendszer elfogult minősítgetői, feltételezéseken alapuló előrejelzéseikkel a tanárok lelki egyensúlyát szeretnék kibillenteni.
Az új rendszer felállt. Az épület elkészült. De be kell lakni, s aligha kétséges, hogy ráfér majd az alakítás. És érdemes minden megalapozott kritikára odafigyelni. Bárhonnan érkezik is.”