A cider nem sör

2013. június 15. 15:49

A bor esetében rájöttek, hogy ha szexi történetet raknak a termékek köré, akkor nemcsak megszólítható a közönség, de be is vonható annak továbbvitelébe.

2013. június 15. 15:49
Carsten Haerup Christensen
hvg.hu

hvg.hu: Ha nem is a high-endbe, de a prémium kategóriába tartozó söröket sorolt fel. A magyar vásárlókra jellemző erős árérzékenység nem befolyásolja az önök vízióját? Egyáltalán mit gondol az olcsó sörökről?

C. H. C.: Női táska is van tíz, száz és több ezer euróért, és mindegyik szegmensben találni olyat, amiről elmondható, hogy szép, de olyan is van, ami csak megfelel a funkciójának. A legkülönfélébb árú sörök is mind képesek elvégezni a dolgukat. Felfrissítenek, miközben gigantikus különbség lehet a főzés, a felhasznált alapanyag mennyisége, vagy a marketingköltés tekintetében. A filléres sörök mindenütt fejfájást okoznak Európában a gyártóknak, mert képesek kannibalizálni a piacot.

A fogyasztók jelentős része az utóbbi években már tudatosan olcsóbb sört keres, mert e téren is azt nézik, hogyan tudnák kevesebből kihozni a költésüket. Hozzáteszem, ez egyáltalán nem magyar jelenség. Ugyanakkor emellett drasztikusan nőni kezdett a kimondottan drága, szuperprémium sörök piaca is. Kevésbé szembetűnő, mint a filléres sörök esetében, de mégis érződik, különösen, hogy a széles középső kategória, amiből eddig a legtöbb fogyott, jó ideje stagnál.

hvg.hu: Mi ennek az oka?

C. H. C.: A legutóbbi időkig a nagy, ipari gyártók képtelenek voltak arra, hogy érdekesnek láttassák a sört. Szürke massza volt az egész kommunikáció, miközben a bor esetében rájöttek, hogy ha szexi történetet raknak a termékek köré, akkor nemcsak megszólítható a közönség, de be is vonható annak továbbvitelébe. Egy csapásra érdekes lett a borkészítés folyamata a szőlőtermesztéstől a palackozásig. Ezt a mintát vették át a kisebb sörmanufaktúrák, melyek személyesebbé, ezáltal vonzóbbá és megérthetőbbé tették a sörkészítést. Örömmel tapasztalom, hogy az elmúlt időszakban már a nagy sörgyárak is elindultak ebbe az irányba.”

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!
az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 15 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
johnnyrotten
2013. június 16. 16:47
Ja, és a cider tényleg nem sör, még ha emlékeztet is az íze a gyümölcsös sörökére. Sörissza ember csak köp egyet, ha meglát egy belga málnásat. Olyan, mintha gyerekpezsgőt inna az ember, hiába magas relatíve az alkoholtartalma. A sör lapból keserű, mint a humpoeci Bernard világos, vagy egy német Krombacher, Bitburger, König Pilsner vagy Hasseröder. Ezek sörök, nagy S-sel!!
johnnyrotten
2013. június 16. 16:46
Van-é sörissza ember, aki nem ivott még Pilsner Urquellt, leánykori nevén Prazdrojt?! Gyorsan tolj egyet! :-))
johnnyrotten
2013. június 16. 15:53
Ez derék! :-)) A haverokkal minden évben, március első hétvégéjén Prágában sörtúrázunk (csüt.-vas.) A gőz kiengedésére az egyik legalkalmasabb elfoglaltság...
johnnyrotten
2013. június 16. 13:57
Muszáj ideírnom: találtam egy gyöngyszemet a legújabb Auchan-reklámújságban. Aszongyahogyaszongya: Johan Beer / From finest ingredients / Quality taste /és most jön a legdurvább, csak erős idegzetűeknek) PILSNER QUALITY LAGER!!! Püffneki... Ezt büntetném, sőt az alaptörvénybe is beleíratnám, hogy ilyet nem lehet! Ugyebár egy világos sör vagy pilsner, vagy lager - a kettő együtt nem létezik, csak a híg-fos sörök kategóriájában, 119,- Ft-ért...
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!