„A tartalommarketing és a SEO nem egymást kizáró módszerek. Attól, hogy egy tartalom jó, van benne »anyag«, el kell hogy jusson az emberekhez. Ennek egyik útja pedig a keresés. A »jó« keresőoptimalizálásra tehát továbbra is szükség van. A keresés mellett azonban az elmúlt években egyre nagyobb szerephez jutott a megosztás és az ajánlás. A tartalom terjesztésének ezek a közösségi megoldásai ugyan még fiatalok, de rendkívül gyorsan terjednek. Nyilván ennek a változásnak is szerepe van abban, hogy sok évi késlekedés/ellenállás után a Google végre elszánta magát és az eddigieknél kicsit keményebben lépett fel a keresőmanipulátorok és a manipulatív módszerek ellen.
Mi mindebből a tanulság? Leginkább az, hogy a minőségi tartalomra, vagyis a minőségi tartalmat előállítani képes szakemberekre szükség van, illetve a következő időkben egyre nagyobb szükség lesz. A változások előbb-utóbb hatnak az online médiára is. Az elmúlt években némelyik kiadványnál olyan mértékben előtérbe került a keresőoptimalizáció, ami erősen befolyásolta az újságírás minőségét is. Itt az ideje felébredni.
A leglátványosabb változás a céges tartalmakban várható. A közvetlen marketinges nyomulás mellett (részben helyett) egyre nagyobb mértékben jelenik majd a márkázott tartalom, ami amellett, hogy szerethetőbbé teszi a vállalatot/márkát, munkát adhat a médiából egyre inkább kiszoruló tartalommunkásoknak.”