„A normális melegek Trumpra szavaznak” – áll a bál J. D. Vance kijelentése miatt
A közösségi médiában megindult a találgatás, hogy ki számít bele a „normális meleg pasi” kategóriába.
Ma még többségben vannak, akik azt hiszik, hogy a közösségi média kezelése egy önálló munkakör, aminek a helye a marketing (esetleg a kommunikációs) osztályon van.
„A közösségi média szakirányról az jutott eszembe, amit egyszer Bőgel György mondott: Néhány éven belül értelmetlen lesz külön informatikusokat képezni, hiszen az informatika beépül a legtöbb szakmába. Valami ilyesmi történik (ilyesminek kellene történnie) a közösségi médiával is. Kellenek csak a közösségi médiához értő szakemberek. Átmenetileg talán igen, hosszabb távon viszont sokkal nagyobb szükség lenne olyan »közösségi hittérítőkre«, akik képesek kollégáiknak, partnereiknek átadni a »tanokat«. Ma még azonban többségben vannak, akik azt hiszik, hogy a közösségi média kezelése egy önálló munkakör, aminek a helye a marketing (esetleg a kommunikációs) osztályon van. Be kell tölteni ezt a munkakört, onnantól kezdve pedig a már csak távirányítani és ellenőrizni kell ezt a dolgozót. Bár akadnak kivételek, ez a modell tekinthető általánosnak.
Néhány évvel ezelőtt, amikor még csak a legbátrabb vállalatok merészkedtek a közösségi kommunikáció területére (és amikor még elég nehéz volt megfelelő szakembereket találni) még jól megbecsült, középvezetői pozíciót töltöttek be a közösségimédia-menedzserek. Azóta ez a pozíció folyamatosan »csúszik« lefelé, ma ezt a munkakört a legtöbb helyen »juniorok«, vagy gyakornokok töltik be. A feladat ilyen besorolásából következik, hogy a közösségi média felkent szakembere csak minimális mozgástérrel rendelkezik. A közösségi térben ugyan (elvileg) ő képviseli a vállalatot, a gyakorlatban azonban még egy pontot, vagy egy vesszőt is csak komoly engedélyeztetési és jóváhagyási folyamat révén tehet ki. Mindezen nincs mit csodálkozni. Ma a legtöbb vállalatnál, intézménynél ugyanúgy nem értik a közösségi kommunikáció lényegét, ahogy nem értették annak idején az internetét sem. A közösségi hálózatok - különösen a Facebook - a következő években is a hagyományos marketing meghosszabbításai maradnak.”