„A normális melegek Trumpra szavaznak” – áll a bál J. D. Vance kijelentése miatt
A közösségi médiában megindult a találgatás, hogy ki számít bele a „normális meleg pasi” kategóriába.
Lehet-e egy állás/pályázat/megbízás, vagy bármi egyéb feltétele egy olyan mérőszám, amiről nem tudni, mit is jelent?
„A Klout a közösségi befolyásodat (social inflluence) hivatott mérni. Ehhez megnézi, mennyi embert érsz el a közösségi hálózatokon, mennyien »beszélnek« rólad, hivatkoznak rád. Elvileg tiszta ügy. Gyakorlatilag nem az. Nem lehet tudni ugyanis, hogy milyen algoritmus alapján számítja ki a Klout a maga »bűvös számát«. Az eredmény érdekes: egy közepes szellemi színvonalon, de nagy intenzitással fecsegő blogger képes megelőzni a legismertebb szakértőket, politikusokat. Az igazi kérdés az, hogy a Klout algoritmusa tökéletlen, vagy - ahogy egyre többen állítják - egyesek manuálisan is belepiszkálnak az »objektív« listába.
Mindezek után felmerül, hogy lehet-e egy állás/pályázat/megbízás, vagy bármi egyéb feltétele egy olyan mérőszám, amiről nem tudni, mit is jelent? (A hirdetést védők azért arra az apróságra is felhívják a figyelmet, hogy a Salesforces.com nem egy könyvelői, hanem egy közösségi menedzser állásra keresett embert.)
A Klout módszerei, értékei erősen vitatottak, kétség kívül ez a szolgáltatás a legismertebb, a legerősebb a piacon. Ez azonban nem jelenti, hogy ne létezne más. A ReadWriteWeb kitűnő összeállítása egyenesen 17 alternatív szolgáltatást sorol fel. A cikk azt is kiemeli, hogy nem létezik olyan szolgáltatás, ami egyszerre mindent képes lenne mérni. A felhasználónak először el kell döntenie, mit akar tudni, majd ehhez kell a megfelelő szolgáltatást megkeresni. (A cikk értékes szempontokat ad a kereséshez.)”