Fizetős a He(ly)ti Téma

2012. június 07. 13:44

Minimum meglepő egy ingyenes lap bázisán létrejött, jellegét tekintve azonos, ám fizetős verzióval előrukkolni.

2012. június 07. 13:44
nénike
Mandiner

Miért kapnád ingyen, ha fizethetsz is érte? Ez lehet a szlogenje annak az üzleti filozófiának amellyel a mai napon piacra lépet a Vitézy Tamás érdekeltségébe tartozó, kéthetente megjelenő Helyi Téma fizetős heti változata. A már megvásárolható lap a Helyi Téma receptjét követi, bulváros csomagolásban egész kolumnás Erzsébet utalvánnyal megtámasztott rokonszenvezés. (A hetitema.hu domain a Helyi Téma oldalára mutat, s a két lap főszerkesztője is ugyanaz.) Ismerve a sajtópiac telítettségét és a print szektor zsugorodó reklámpiaci részesedését, minimum meglepő egy ingyenes lap bázisán létrejött, jellegét tekintve azonos, ám fizetős verzióval előrukkolni.

Nagy kiadói háttér nélkül, csupán jó politikai kapcsolatok már nehezen tudnak életben tartani egy hetilapot, üzleti alapon pedig már 10 éve sem tűnt jó ötletnek a Ringier tőkeereje alatti forrással beszállni. Egyedül az olig nagyvállalkozói igyekezet képes print lapot felszínen tartani, itt azonban a költség-haszon relációnál fontosabb szempontok is befolyásolhatják a döntést.

Benji telefonját sem veszi fel? Ilyen és ehhez hasonló izgalmas társasági ügyekről ír a lap, ezen kívül a csíksomlyói búcsú másfél hetes történetével is megvárták a megjelenést. A húsz oldalt csak reklámok tagolják, rovatbeosztás egyelőre nincs. Ez alapján nem rajzolódik ki élesen az a célközönség, aki elmegy az újságárushoz, és a Blikk helyett a Témát kéri. Minden kezdet tartogat a készítők számára döccenőket, a bemutatott tartalom itt is ezt igazolja. Később dőlhet majd el, hogy a dupla dózisban adagolt celeb sorsokért elkért 95 forint nem épp 95 forinttal több-e annál az ellenértéknél, mint amit a Helyi Téma eddig is adott nekünk?

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 6 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
trendo
2012. június 10. 14:13
Én mindig alig várom, hogy bedobják a postaládámba! Jó nedvszívő papírra nyomják, így a macskavécéül szolgáló almos dobozt prímán ki lehet bélelni vele :)
G. Pantyelejevics
2012. június 08. 09:26
"Ennek olyan lenyúlásos illata van." Felteszek egy keresztkérdést: Hol reklámkölt pl. a BKV? :) A nehéz kérdés megválaszolása után a következő kérdés: Látott valaki olyan embert, aki azért szállt trolira, mert olvasta a reklámban, hogy az milyen fasza? Osszegző kérdés: Ugye mennyit spórolnak ezek a drága jó narisok is a BKV-n? Tanulságos példa a még mindig vak zombiknak.
Korhely
2012. június 08. 09:26
Mi van fijjug? Már Orbán pénze sem elég? És vajon a kétmillió jobboldali szimpatizáns miért nem rohan lapot venni pénzért? Az önkormányzatok még egy darabig támogatják kötelező előfizetéssel a Heti Választ is, de ahogy közelednek a választások, rájönnek, hogy azzal a pénzzel el kell majd számolni a zemberek felé. Helyi Séma...
tarackos
2012. június 08. 09:26
Ennek olyan lenyúlásos illata van. Közcégek, haveri cégek hirdetéseiből kaszálni illetve közcégek kötelezően megveszik majd 100 példányban mint az MN, MH-t. Ez konkurencia Simicskának, Szélesnek etc. Mondjuk nem baj ha egymást nyírják...;)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!