Igazságtalan a budapestiekre kivetendő extra adó

2011. december 14. 21:24

A Budapest környéki kisvárosok és falvak nagyon sok közlekedési ügyét megoldja a BKV, nem indokolná semmi, hogy az agglomeráció cégei más szabály szerint adózzanak, mint a fővárosiak.

2011. december 14. 21:24
Sztojcsev Iván
Sztojcsev Iván
VG

Óriási a baj a BKV-nál. A megállapítás nem új keletű, évek óta harsogja mindenki, aki csak egy kicsit is ért Budapesthez és látja a főváros anyagi helyzetét. A kijelentést pedig szinte mindig az a mondat követi: rendszerszintű átalakításokra van szükség a közlekedésben. Hosszú ideje vártuk, hogy történjen valami, lassan eljutunk oda, hogy már muszáj lépni, különben a városvezetők szerint is bedől a cég. Ez után csalódás, hogy egy évvel az önkormányzati választás után előáll néhány fideszes képviselő és a főpolgármester a nagy ötlettel: emeljünk adót.

Ehhez az ötlethez nem kell közgazdasági zseninek lenni, ez az a pont, ameddig minden döntéshozó könnyedén eljut. Szerkezeti átalakítások, olyan spórolások, amelyekkel valóban hatékonyabbá és kevésbé pazarlóvá lehetne tenni a BKV működését? Azokra még mindig várni kell. A budapestiekre kivethető extra iparűzési adó ráadásul igazságtalan is. Nem is csak azért, mert a fővárosi közlekedést minden magyarnak használnia kell néha, hanem azért, mert az agglomerációban tízezrek vannak, ha nem még többen, akik napi szinten utaznak a BKV-val.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
tsk
2011. december 15. 09:31
A Hungária-gyűrűn belül vezetnék be a dugódíjat: http://index.hu/belfold/budapest/2011/12/15/a_hungaria-gyurun_belul_vezetnek_be_a_dugodijat/
OmegaMale
2011. december 15. 09:10
"Szerkezeti átalakítások, olyan spórolások, amelyekkel valóban hatékonyabbá és kevésbé pazarlóvá lehetne tenni a BKV működését? Azokra még mindig várni kell." Ahhoz egy csomó embert kell kirúgni, akikért azonnal kukorékolni kezdenél, ha megtörténne, szakértőkém. Egy idő után Te is felfogod majd, hogy nem lehet olyan bevételi és kiadási korrekciót végrehajtani, amivel ki lehet jönni az adósságspirálból. Kirúgod az embert, kidobod a korhadt technikát, csökkented a járatszámot, emeled a bérletet és mindezzel semmit nem fogsz elérni, mert 1. Csináltál jópár munkanélkülit (én nem mondom hogy nem ott a helyük, csak a hiány egy másik kasszában fog jelentkezni, de erról nem akarsz tudomást venni) 2. Csökkented a szolgáltatás szintjét, ami nem csak abból áll, hogy megérkezel, ahová elindultál, hanem abból is, hogy nem kell fél órát várnod két busz között. 3. Ezért többet senki nem lesz hajlandó fizetni 4. Aki eddig nem fizetett érte, nem lesz hajlandó fizetni 5. Lesznek alap költségek, amin nem tudsz spórolni, mert ki vannak szervezve 6. Ha meg nem szervezik ki, a piai szereplők bepanaszolják a főváros, hogy államosít/nem versenyez stb. Szerkezeti változás? Ezek a cégek évtizedek alatt gondosan kidolgozott aknamezők, bárhol piszkálod meg robban... Mekkora luxus, hogy ha nem tetszik valami, mennek sztrájkolni! Majd Te kiállsz és elmagyarázod nekik, jó? Kicsit kezdem unni, hogy ezek a gyerekes balfékek arról osztják az észt, hogy változzon meg minden de semmi ne változzon!
Basiliscus
2011. december 14. 21:43
A parkolási díjakból miért nem lehet pénzt adni a BKV-nak? Az hova lesz?
Öreg
2011. december 14. 21:41
Valamit lépni kell, mert örökké nem fogja az ország eltartani a BKV-t. Főleg úgy, hogy ha valaki Érdről jár mondjuk a Belvárosba /Vasut-BKV/ többet fizet /fele útért/ mint aki Rákospalotáról jár Délbudára vagy Csepelre/ Amíg nem Horváth Csaba lesz a polgármester /és ingyenes lesz a közlekedés/, addig a BKV-t az utasok tartsák el! /Olcsóbb BKV,kevesebb szakszervezeti vezető, nulla végkielégítés, nulla törzsgárda díj, alacsonyabb fizetés ,mint az egészségügyben, stb.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!