„Számos olyan nagy művész nevét viseli budapesti köztér, akik legfeljebb csak jártak Magyarországon, de olykor még annyi közük sem volt Budapesthez, mint Elvis Presleynek az '56-os forradalom támogatása révén. Mégis életművük olyat értéket képvisel, amelyet a nyugati kultúrkörben a legnagyobb tisztelet övez, és nem kell, hogy direkt módon és szorosan kapcsolódjanak egy adott városhoz, műveik jelentősége éppen elegendő érv. Elvisszel azonban nem csak az a »baj«, hogy nem magyar, hanem, hogy egy olyan művészet képviselője, melynek a hivatalos elismerése elképesztően alacsony. (Állítólag Bencsik Sándor (P.Mobil, P.Box) az első és egyetlen rockzenész, akinek utca viseli a nevét Magyarországon.) Persze a feszültség a könnyűzene teljesítménye és hatása, valamint hivatalos presztízse között a világon mindenütt látványos. Ám régiónkban a szocializmusnak a dekadens, burzsoá és értéktelennek minősített nyugati könnyűzenével szembeni gyűlölete és lenézése máig továbbél, nemcsak a különféle hivatalos elismerések hiányában és alacsony számában, de mondjuk a közoktatásban is.
Elvis esetében is az 1956-tal való kapcsolat emlegetésére van szükség most a hivatalos indoklásban, holott zene- és kultúrtörténeti jelentősége, illetve hatása (akár csak Magyarországon, mondjuk a Kádár-rendszer első felében felnövő fiatalokra) önmagában is bőven elegendő indok kellene hogy legyen. Éppen ezért a főváros javaslata, bármi is az eredeti szándék, hatásában nagyon is előremutató. Ugyanis, tetszik vagy nem, de egyértelműen a könnyűzene az egyik olyan területe a művészetnek, ahol a nyugati és a globális kultúrára a legnagyobb hatással levő művek születnek és a jövőben is születni fognak, és ami a városlakók kultúrafogyasztását alapvetően meghatározza. Ezt pedig sokáig már nem hagyhatják figyelmen kívül az államok és az önkormányzatok akkor, amikor különböző aktusokkal (pl. közterek elnevezésével) a kulturális emlékezetet alakítják. (...)
Az Elvis tér ötlete azonban nemcsak a könnyűzene és a popkultúra emancipációja szempontjából, hanem tágabb kontextusban is előrevetíti a jövő egyik izgalmas kérdését. Vajon a nyugati tömegdemokráciákban az identitásképző erővel bíró városi terek elnevezését továbbra is az önmaguk kulturális és ízlésbeli felsőbbrendűségében hívő szűk értelmiségi csoportok fogják-e meghatározni? Vagy esetleg a jövőben figyelembe veszik majd azt is, hogy a városlakók milliói mit és kit tartanak fontosnak? Az adott környék lakói számára valóban kedves helyi cukrászdinasztia megmérkőzhet-e az utcanévtábláért egy központilag fontosnak kikiáltott európai vagy magyar politikussal? És egy milliók által szeretett első vonalbeli popzenész egy ezrek által ismert, sokadvonalbeli, de mégiscsak hivatalosan is megbecsült költővel?”