A Netflix amerikai streamingszolgáltató továbbra is vezető szerepet tölt be a saját területén. A múlt héten újabb nagy előfizetői és bevételnövekedési negyedévet produkált, április és június között több mint 8 millió új előfizetővel bővült. A bevételek 17 százalékkal 9,6 milliárd dollárra nőttek, míg a nettó nyereség közel harmadával ugrott meg.
A növekedéshez hozzájárult a tavalyi döntés a jelszómegosztás visszaszorításáról és az alacsonyabb árú, reklámokkal ellátott előfizetői csomag bevezetéséről.
A különböző népszerű sorozatok, mint például a Bridgerton és a Baby Reindeer szintén rengeteg nézőt vonzottak be. Emellett a részvényei is ennek megfelelően mozogtak: az elmúlt 12 hónapban 35 százalékkal emelkedtek, és ebben a hónapban új csúcsot értek el. A Financial Times szerint azonban a jelszómegosztás korlátozásából eredő előfizetői hullám nem tarthat sokáig. A felhasználók számának növekedése lassulni fog.
Lakatot tesz a számokra
A streamingszolgáltató azt tervezi, hogy a jövő évtől kezdve nem számol be a negyedéves előfizetői számokról. Ez a lépés visszafelé is elsülhet. A számok nélkül a befektetők kénytelenek lesznek más mutatókra hagyatkozni. A Netflixnek így több pénzt kell majd keresnie a reklámokból, hogy megőrizze részvényeinek árfolyam-emelkedését.
A probléma az, hogy a cég még mindig egy apróhal a reklámszakmában. Míg a YouTube és az Amazon jól működő reklámgépezetekkel rendelkezik, a Netflix még csak most kezdi kiépíteni saját reklámtechnológiai platformját. Az Emarketer elemzői szerint a Netflix idén 760 millió dollár reklámbevételt fog generálni. Ez mindössze 2,7 százalékos piaci részesedést jelentene a televíziós hirdetési üzletágban. A Hulu és a YouTube egyenként 12 százalékkal, míg az Amazon 11 százalékkal rendelkezik. A Netflix 277 millió előfizetőjéből 40 millióan az olcsóbb, reklámokkal támogatott csomagot használják.
A cégnek tehát érdemesebb több hirdetést megjelenítenie, akár olyan helyeken is, ahol eddig nem. Az Amazon Prime Videónál alapvetően vannak reklámok, és külön, még többet kell fizetni azért, hogy megszabaduljunk tőlük. A Netflix ügyfelei valószínűleg kevésbé tolerálják majd a reklámokat, és azt, hogy többet kell fizetniük a reklámmentességért. (Főleg úgy, hogy évekig a hagyományos televíziózás reklámmentes alternatívájaként hirdette magát).