Bár a Facebook eddig körülbelül 14 millió virtuális valóság, azaz VR-headsetet adott el, mégis több millióan különböző alkalmazásokon keresztül látogattak a metaverzumba. A trend valószínűleg még évekig folytatódik majd, mivel a VR-headsetek egyelőre túl nagy méretűek és igen borsos az áruk.
Ez Zuckerbergnek természetesen nem kedvező, hiszen neki érdeke, hogy az emberek megvásárolják a headsetet – már csak azért is, mert így nagyobb befolyása lehet a metaverzum piacterére.
Miért fontos a headset Zuckerbergnek?
A Google és az Apple szabályozzák alkalmazásaikat – beleértve a metaverzumhoz kapcsolódóakat is –, emellett a metaverzum reklámbevételeiből is részesednek. A Bloomberg szerint nem lenne logikus lépés, ha a Facebook ezt az utat választaná, inkább egy saját böngészőn keresztül kellene elérhetővé tenni a virtuális világot.
A Meta technológiai vezetője, Andrew Bosworth az év elején a Twitteren utalt arra, hogy a webes verzió a tervek között szerepel, de a vállalat szóvivője nem kívánt további részleteket közölni.