Megkérdeztük olvasóinkat Biden végzetes döntéséről: egyértelmű választ kaptunk!
Az amerikaik után a britek és a franciák is megengedték az ukránoknak, hogy Oroszországot támadjak nagy hatékonyságú fegyverekkel.
Nem csak a szolgáltatási területek bővülésére és az évről-évre növekvő nyereségre büszke Demény Árpád, az Aeroplex Kft. ügyvezető igazgatója, hanem arra is, hogy a munkavállalók elégedettsége is egyre pozitívabb. A TREND FM június 28-i adásában az idén jubiláló cég legnagyobb kihívásairól és a jövő terveiről is szó esett.
A Fejlődik a hazai című műsornak ezúttal Demény Árpád, az Aeroplex Kft. ügyvezető igazgatója volt a vendége. Az Aeroplex Közép-Európai Kft. önálló vállalatként 1992-ben jött létre a Lockheed és a Malév közös vállalkozásaként. Mára 100 százalékban állami tulajdonban van a cég, amely repülőgép-karbantartási, berendezés-javítási és termelési szolgáltatásokkal foglalkozik.
Demény Árpád a műsorban elmondta: a vállalat alaptevékenysége a hangárkarbantartás (heavy maintenance), amely a hangárban lévő repülőgépek szerkezeti és minden részletre kiterjedő vizsgálatát, javítását és időszakos karbantartását foglalja magában. A karbantartás néhány naptól akár másfél hónapig is terjedhet, ez attól is függ, hogy az adott légitársaság milyen jellegű munkát szeretne elvégeztetni a gépén. Az Aeroplex bevételének 65-70 százalékát ez a szakág adja.
A cég másik fő tevékenysége a forgalmi karbantartás, azaz a repülőgépek fogadásakor és indulásakor végzett gyors, precíz és rendkívüli szakértelmet igénylő ellenőrzés a leszállópálya mellett. Az ügyvezető igazgató ezzel kapcsolatban úgy fogalmazott: a légitársaságok minél hamarabb a levegőben akarják tudni a gépeiket, ezért folyamatos nyomás nehezedik rájuk a gyorsaság tekintetében. Nekik azonban
Tevékenységi körük harmadik és talán legdinamikusabban fejlődő nagy szegmense a berendezés-karbantartás, ami alapvetően az elektronikai és vészmentő berendezések, a szórakoztató-rendszerek vagy éppen a kerék és fékagy javítását jelenti.
Az idén harminc éves cég három nagy válságon is túllendült az évtizedek folyamán. A 2008-ban kezdődött gazdasági válság után az egyik nagyobb a 2012-es Malév-csőd volt, ami nagy érvágást jelentett az Aeroplexnek, amely addig elsősorban a Malév-gépek karbantartásával foglalkozott.
A COVID-járványt azonban meglepően jól tudták kezelni, a fejlesztési projektjeiket tovább tudták vinni, de még 160 fős létszámbővítést is végrehajtottak a pandémia alatt. A biztonságos munkavégzéshez Demény Árpád az úgynevezett zónarendszert alkalmazta:
Így, ha valaki pozitív tesztet produkált, csak az adott zónát, nem pedig az egész céget kellett lezárni. Ez lehetővé tette egyrészt a folyamatos munkavégzést, másrészt az ott dolgozók egészségének védelmét.
Tavaly novemberben a cég adott otthont a Modern Gyárak Éjszakájának. Demény Árpád kiemelten fontosnak nevezte az eseményt, hiszen a cég széles körű népszerűsítését alapfeladatként határozta meg. Az igazgató azt is elmondta: örömmel tölti el, hogy az Aeroplex nem csak nyereséges és évről évre növekvő vállalattá vált, hanem olyanná, amely a munkavállalók számára is vonzó és biztonságos munkahelyet jelent.
A cég nem titkolt célja, hogy az európai repülőgép-karbantartás élvonalába tartozzon. Több éve ápolnak jó partneri kapcsolatot Európa és a világ nagy légitársaságaival, de a Magyar Honvédség is a partnereik között van. Utóbbira Demény Árpád különösen büszke, mert elvi kérdésnek tartja, hogy a hazai légierőnek magyar kiszolgálója legyen. „Ez olyan bizalmi együttműködés, amely az előzetes eredményeken alapul” – mondta.