Egy applikáció választja ki, mely ruhadarabokat próbálják fel a vásárlók az Amazon új üzletében

2022. február 14. 17:39

Az Amazon olyan áruházat tervez, ahol egy algoritmus javasol ruhaösszeállításokat a vásárlóknak, a próbafülkében pedig egy „kifogyhatatlan varázsszekrény” várja őket. 

2022. február 14. 17:39
null

Kifogyhatatlan varázsszekrény várja a vásárlókat

Úgy tűnik, az Amazon mindig képes újat mutatni: az óriáscég januárban jelentette be, hogy még az idén megnyitja első ruházati boltját, amit hatalmas technológiai újításokkal szerel majd fel. 

„Nem szállnánk be a fizikai kereskedelembe, ha nem éreznénk, hogy jelentősen javíthatjuk a vásárlói élményt” – jelentette ki Simoina Vasen ügyvezető igazgató.

A Los Angeles közelében tervezett „Amazon Style” üzlet lényegesen kisebb, mint egy átlagos áruház, mivel a bolt speciális működése nem igényel túl nagy teret. 

A ruhadarabokat próbababákon és állványokon helyezik el, ahol a vásárló egy mobilapplikációval tudja beolvasni a címkéken található kódot, majd az alkalmazáson belül kiválaszthatja a kívánt színt és méretet – ezután már nincs más dolga, mint kinyitni a próbafülkében lévő „varázsszekrényt”, ahol megjelenik a kiválasztott darab.    

A varázsszekrény valójában egy két oldalról nyitható szekrény, amely összeköti a próbafülkét a személyzettel, tehát amíg a vásárló ruhát próbál, addig a személyzet a szekrénybe helyezheti az új probálnivalókat. Vasen elmondása szerint egy érintőképernyős eszköz is bekerül a fülkébe, ahol a vásárlók kiválaszthatják a felpróbálni kívánt ruhadarabokat, a személyzet pedig pár percen belül berakja azokat a szekrénybe – így 

a vevőnek el sem kell hagynia a próbafülkét a vásárlás során. 

„Ez olyan, mint egy varázsszekrény, látszólag végtelen választékkal” – állítja az Amazon ügyvezető igazgatója.

Az Amazon nyilvántartást vezet minden egyes termékről, amelyet a vásárló beolvas, így 

az algoritmus képes a korábban felpróbált darabokhoz hasonló ruhát javasolni.

Az alkalmazáson belül a vásárlók kitölthetnek egy stílusra vonatkozó kérdőívet is, így az a legmegfelelőbb darabokat választja majd ki. 

Nincs hiába a rengeteg fejlesztés és a folyamatos terjeszkedés – az elemzők szerint az Amazon mára letaszította az első helyről az amerikai ruhaeladások királyát, a Walmartot.


 

Összesen 2 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Andilla
2022. február 15. 13:34
Mint nő, örülnöm kellene, de egyrészt nem vagyok megszállott shoppingoló ahhoz, hogy még egy applikációt letöltsek a telefonomra, másrészt pedig szerintem pont a varázsát veszi el az élménynek az, ha két képernyőt kell bámulni, ahelyett, hogy a valódi ruhákat nézegetnék, fognák meg az emberek. Nem is szólva az emberi kommunikáció hiányáról. Még egy lépés az elszemélytelenedés, elidegenedés, elszigetelődés felé.
Dr. Greta Grünberg
2022. február 15. 13:26
A szívárványos színkombináció és egy trendi pink szett mindig nyerő.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!