Egy kis magyar faluban épül a kínai Új Selyemút virtuális kapuja

2021. október 19. 19:44

Felépítik a fényeslitkei East-West Gate (EWG) intermodális kombiterminál valósághű virtuális ikertestvérét, amely valós időben, 3D-s technológiával követi a logisztikai központ folyamatait és működését, közölte a projekt kommunikációjáért felelős társaság pénteken.

2021. október 19. 19:44
null

Virtuális csomópont

A magyar-ukrán határ mellett jelenleg is épülő EWG üzemeltetője és a MaxWhere által fejlesztett megoldás lényege, hogy az új rendszer a terminál valamennyi alrendszerének információját begyűjti, feldolgozza, és

valós időben jeleníti meg a terminál saját, 5G-s technológiát használó hálózatán.

A magyar startup cég fejlesztése a létesítmény több alrendszeréből, így a terminál operációs rendszeréből, a beléptetőkapukból, a darukat vezérlő egységekből, vagy a kamerákból gyűjti és egyesíti az információkat, majd valós időben megjeleníti az operátoroknak, akik a terminál működését 3D-ben tudják nyomon követni. A virtuális rendszer időbeli és térbeli precizitással követi a terminál területén lévő vonatokat, kamionokat, az összes konténert és az emberek mozgását, valamint az átrakási folyamatokat. A daruk mozgását és helyzetét öt centiméteres pontossággal tudja figyelni, kapcsolatban van a vasúti beléptetőkapukkal, a konténereket azonosító OCR-kapukkal, a sorompókkal és a mérlegekkel.

A napi üzemeltetési tervek ismeretében az operátorok szimulációt is tudnak végezni, így előre fel tudnak készülni az előttük álló műszak feladataira. A világon egyedülálló logisztikai rendszert a terminál indulása előtt oktatási és betanítási célokra fogják használni.

A 140 hektáros területen, 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő, a normál és a széles vasúti nyomtáv találkozásánál található EWG 2022 első negyedévében áll üzembe. A terminál évente akár 1 millió darab 20 lábas konténert is tud majd kezelni, elméleti kapacitását és területét tekintve a legnagyobb ilyen létesítmény lesz Európában.

Fényeslitkén épül az Új Selyemút kapuja

2021 januárjában vette kezdetét a kelet-magyarországi Fényeslitkén egy hatalmas vasúti fejlesztési projekt. A terv igazán ambiciózus: a beruházók az aprócska szabolcsi faluban akarják felépíteni a kontinenseken átívelő Új Selyemút kelet-nyugati kapuját, hogy ezen keresztül áramoljon a vasúton szállított áru Európa nyugati része felé, tudósított a Makronóm.

Fényeslitkén épül a kínai Új Selyemút eurázsiai vasúti forgalmát kiszolgálni hivatott intermodális vasúti terminál – így pedig az apró falu világgazdasági jelentőséggel bír.

A Makronóm riportjából kiderül, hogy a terminál építését bejelentő közlemények a mai modern világ szinte minden hívószavát tartalmazzák: a tervek szerint lesz itt saját 5G hálózat illetve zöld megoldásokkal operáló saját energiaellátás is. A terminál területén még az autók és a traktorok is zöldek lesznek, mivel csak elektromos meghajtású járműveket alkalmaznak majd az EWG szerint. A hatalmas energiaigényt pedig egy nagyteljesítményű napelempark illetve egy hőszivattyús megoldás biztosítja majd.

Az EWG lapunknak elmondta, hogy

 így bizonyos tekintetben valóban világelső technikai innovációról beszélhetünk. Így pedig állításuk szerint a technológiai-műszaki színvonalat tekintve ez lesz a legkorszerűbb intermodális kombiterminál Európa keleti felén.

Az új vasúti telep technológiai kapacitásai is egyedülállók lesznek: egyszerre több, 740 méter hosszúságú vonat rakományának nyomtávváltását is le tudja majd vezényelni az innovatív darutechnológia. Továbbá, az új daruk a legszigorúbb minősítéseknek is megfelelnek, így pedig olyan kényes vegyi anyagokat is átrakodhatnak majd, melyek nyomtávváltása eddig problémás volt.

(MTI, Makronóm, címlap: Tálosi János, a beruházó East-West Intermodális Logisztikai Zrt. vezérigazgatója a 30 milliárd forintos magánberuházásból épülő East-West Gate (EWG) intermodális logisztikai terminál építési területén Fényeslitkén 2021. május 26-án. A 85 hektáron épülő intermodális kombiterminál évente akár 1 millió darab 20 láb hosszú konténert is tud majd kezelni.
MTI/Balázs Attila)

Összesen 7 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
garabonciás
2021. október 22. 06:58
csak epuljon meg egyszer... szlovakia szivesen atveszi a feladatt, ha mi lemondunk rola
Knerten
2021. október 21. 19:11
"Összeszerelőüzem", mi? :D Ez igen!
nick89
2021. október 21. 16:51
" A 85 hektáron épülő intermodális kombiterminál évente akár 1 millió darab 20 láb hosszú konténert is tud majd kezelni." Innen is szállítanak a 41 hektáros volt Ganz-Mávag csempészáru elosztójába meg a közelében lévő 30(?) hektáros Monori Centerbe. A Belgrád-Budapest kínai csempészvasutat persze még így sem tudja megközelíteni ez az évi 1.000.000 konténernyi csempészáru, de Európa adókkal és járulékokkal megterhelt termelését még a mostaninál is jobban vágja tönkre. Egyedüli haszonhúzója a kínaiakon kívül a magyar ötödik hadoszlop.
Feri70
2021. október 21. 16:50
Számolj komcsi ha tudsz! Te mondod hogy 1 millió konténer. Annak ha csak 100 ezer Ft. számolsz tranzit díjnak, az mennyi? De ez csak az egyik útvonal, a másikon még több is jön. Na ettől a pénztől esnek el a hollandok, ha nem Rotterdamon keresztül érkezik az EU-ba a kinai áru. Ezért már megéri Rutténak Holland min. elnök) is emberkedni, és megéri aláásni, de legalább megpróbálni ezt a projectet. Ez a lényeg kedves kommunista barátom. Ezt kell látni. És Rutte is tudja, hogy a jelenlegi ellenzékkel ezt a projectet el lehet gáncsoltatni, csak egy kicsit meg kell kenni őket. Ezért támadja Orbánt, és drukkol az ellenzéknek. Ezen kívül nagyon sok project van még amit el kell gáncsolnia az ellenzéknek, mert szúrja a nyugat szemét.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!