Ragadós a magyar példa: újabb uniós tagállamban vehetik el a diákoktól a telefont
Az okostelefonok betiltása az iskolákban az osztálytermi zavarok elleni küzdelem, a tanulás javítása és a gyermekek online zaklatástól való védelmét szolgálja.
A tavalyi nagy visszaesés után az idei első negyedévben több mint a negyedével nőttek az okostelefon értékesítések világszerte az amerikai Gartner piackutató cég hétfőn publikált jelentése alapján. Az öt piacvezető cég tovább növelte piaci részesedését az összes többi piaci szereplő kárára.
Tavaly az év egészében 12,5 százalékkal csökkentek a globális okostelefon értékesítések. A negyedik negyedévben azonban már mérsékeltebb, 5,4 százalékos volt az éves összevetésű csökkenés. Tavaly összesen 1,347 milliárd okostelefon talált felhasználóra a világon.
Az idei első negyedévben 26 százalékkal nőttek az okostelefon eladások az egy évvel korábbihoz képest, 300 millióról 378 millióra.
A Samsung piaci részesedése ezzel az első negyedévben 20,3 százalékra nőtt 18,4 százalékról.
Az Apple 58,5 millió okostelefont adott el az idei első negyedévben az egy évvel korábbi 40,9 millió után, piaci részesedése pedig 15,5 százalékra nőtt 13,6 százalékról. Az Apple 2020 negyedik negyedévében több mint 76 millió készülék eladásával megszerezte magának az első helyet az eladási rangsorban, de az idei első negyedévre ismét visszasorolt a Samsung mögött már régóta tartott második helyére.
A harmadik helyen álló Xiaomi eladásai 48,9 millióra emelkedtek 29,6 millióról, piaci részesedése pedig 12,9 százalékra nőtt 9,9 százalékról.
A Vivo és az OPPO egyaránt 10,2 százalékos piaci részesedést ért el 38,7 és 38,4 millió készülék eladásával, de sorrendben helyet cseréltek, mert tavaly a Vivo 7,4 százalékos, az OPPO pedig 8,0 százalékos részesedéssel rendelkezett.
Az összes többi márka piaci részesedése eközben együttesen 116,8 millió készülék eladásával 30,9 százalékra csökkent 42,6 százalékról.
A három kínai márka, a Xiaomi, a Vivo és az OPPO részben az 5G telefonok iránt megnövekedett keresletnek, részben pedig a Huawei és az LG eladásai visszaesésének köszönhette tekintélyes mértékű előretörését.
A Gartner megállapítása szerint
az elkövetkező negyedévekben azonban a helyzet változhat, a kereslet-kínálat kibillenhet az egyensúlyi helyzetből, ami a készülékárak növekedéséhez vezethet az év hátra lévő részében.
(MTI)