Több magyar vállalat nyert azzal, hogy Kína kiesett a képből

2020. április 28. 10:07

Vannak már példák arra, különösen a gépgyártásban, hogy a világgazdasági válsághelyzetben Kínától elforduló nagy megrendelők a helyi, közeli, magyar vállalkozások felé nyitnak.

2020. április 28. 10:07
null

Magyar cégek, ahol nagyon jól járnak a válsággal

„Elsősorban a gépgyártás területén – de jellemzően nem az autóiparban – több olyan vállalat van, amelyet a nagyobb cégek elhalmoztak megbízással azt követően, hogy a Kínában lévő gyártóüzemektől visszavonták a megrendeléseket. Korántsem tömeges jelenségről van szó, de több ügyfél számolt be arról, hogy az új rendelések miatt tele vannak munkával és gyakorlatilag 0-24 órában, heti hét napon át megy az üzemük, sőt további kapacitásokat kell fejleszteniük” – magyarázta a Napi.hu-nak Tóth Ádám Ferenc, a European Conformity Check Vállalkozásfejlesztési Tanácsadó Intézet (ECC) ügyvezetője.

Mint a lapnak elárulta, egyelőre nem arról van szó, hogy áttelepítenék a gyártást, hanem arról, hogy

egyes vállalatok, amelyek eddig az alkatrészeket kínai gyártóktól vették, most a magyar kkv-k felé fordulnak

és belföldről oldják meg a beszállítást. Ez főleg az egyedi, vagy egyedibb termékek gyártása esetén jelent meg, ott ahol az árérzékenység nem tényező, illetve ott, ahol a szállítás csúszását ki kell zárni.

Így vállalati szinten már számos példa látszik arra, hogy a megrendelők Kínától való elfordulása Közép-Európát hozza helyzetbe.

Közép-Európa az európai Kína

Ebben a cikkben írtunk arról, hogy e folyamatot mások is látják, például a bolgár miniszterelnök-helyettes, aki szerint Közép-Kelet-Európa lehet a gazdaságban az európai Kína. 

Donchev úgy véli, Közép- és Kelet-Európában az utóbbi nagyjából tíz évben egy újraiparosodás történt. Az egyre kifinomultabb és összetettebb termékek exportja és az ipar részaránya folyamatosan növekszik és ez optimizmusra ad okot.

Az újabb európai tagállamok még fontosabbak lehetnek a jövőben az európai iparban, amikor az EU kilábal majd a világjárvány sokkjából.

A bolgár politikus tehát úgy véli, a jövőben Európa ráébred arra, hogy fel kell építenie, meg kell őriznie kritikus iparágait, mert csak így tud ellenállni a jövőbeli sokkoknak és csak így tud minél több életet megmenteni, illetve a jólétet garantálni.

Donchev az ország elsőszámú gazdaságpolitikusaként úgy véli, Európa túlzottan függ Kínától, túl sok stratégiai ágazat és termelési kapacitás települt el Európából. Szerinte minderre Európa ráébred, ami egyértelműen felértékeli Közép-Kelet-Európát az európai gazdaságban.

(Fotó: MTI/EPA/EFE/Biel Alino)

 

***

A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.

 

 

Összesen 8 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Templomos
2020. április 29. 15:47
Nem, baj, ha végetér a járvány, jönnek vissza csőstül. Az 1200 milliárdos Budapest-belgrád vasútvonal, - amit mi építünk kínai hitelből - is a kínai térfoglalást erősíti. Egyrészt eladósodunk, másrészt mi hozzuk a saját nyakunkra az olcsó kínai szart. Ügyes.
Európai téridő
2020. április 29. 15:47
Ugyanezen komprádor internáci hülyelvtárs ballibek cseszték szét a meglévő gazdaságot, ipart, mezőgazdaságot és kótyavetyélték el az új, kalandor gazdiknak, a pénzt pedig a svájci bankszámláikra utalták.
DrPepper
2020. április 29. 14:52
A két dolog nem zárja ki egymást, olyan mennyiséget és annyifélét mint Kína biztosan nem fogunk tudni előállítani. Egyébként a felfedezésben" nincs újdonság, eddig is Kínával versenyeztünk, legfeljebb szélesedik a kör.
Senki Alfonz
2020. április 29. 10:14
Szart itthon is lehet gyártani, csak a kínai - most még(!) - olcsóbb a bér miatt. De fordul az idő kereke!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!