Amikor a magyar népi kultúrával találkozik az egyszeri kultúrarajongó, akkor sokszor találkozhat azzal a mentális fallal, azokkal a kifejezésekkel, hogy „de ez nem elég modern”, „ez nem elég trendi”, és hogy „egyébként is egy letűnt világ emlékei”.
Ezekben a megállapításokban is van némi igazság, azonban a magyar festészet 20. századi modernitása és korszerűsége nem csak Huszár, Bortnyik és Moholy-Nagy, Czóbel, Modok vagy Szőnyi munkáiban érhető tetten, hanem a szentendrei szürrealista-szimbolikus Korniss Dezső népi motívumokból eredő munkásságában is.
Ami igazán trendivé teheti a Magyar Nemzeti Galéria Tiszta forrásból nevet viselő Korniss-tárlatát, az az, hogy nem egy önmagába zárkózó művészetet mutat be elő- és utózöngék nélkül, hanem egy kerek, szerves egységet nem csak arról, hogy ki volt Korniss Dezső, hanem arról is, hogy halála után művészete hogyan oldódott el, él tovább a magyar képzőművészetben.
Ezért örök hála Rieger Johannának, a MNG-Szépművészeti fő-intermultimédiásának, hogy sikerült közelebb hoznia a látogatóknak Korniss közvetett kiteljesedését.