Október 6-7-én a Millenárison olyan cégek vezető kutatói beszélnek majd a technológia fejlődéséről (és a problémákról, amit ez jelent) mint a Facebook, az Uber, a Microsoft vagy a Legó. A kettős konferencia témája a UX és a data.
A UX, azaz a User Experience kutatás egy viszonylag új tudomány. Abban segít, hogy amikor fejlesztünk egy terméket, megértsük azt a problémát, amit meg akarunk oldani. Sok cég a megérzéseire vagy tapasztalataira építve fejleszt, ahelyett, hogy beszélgetnének velük, hogy megértsék mégis mire van szükségük. Persze kérdezni tudni kell. Ez a UX titka.
Az ezt körbejáró Amuse konferencia olyan gondolkodókat hoz Magyarországra, akik korábban még sosem jártak itt. A 14 előadó közül 13-an külföldiek, akiknek majdnem a fele nő. (Fontos lépés ez a férfiak uralta konferenciák világában.)
Pamela Pavliscak előadásának a címe, „Hogyan tervezzünk olyan dolgokat, amelyek boldoggá tesznek?” Korábban a technológia mindig azt ígérte, hogy boldogabbak leszünk tőle. Ma már azonban olyan gyorsan fejlődik, hogy gyakran azt érezzük, mi nem vagyunk elég fejlettek a használatukhoz. Kinek a hibája ez? Hogyan kell olyan terméket létrehozni, hogy valóban szolgáljon minket a technológia?
Giles Colborne azt kutatja, mi lesz a szerepünk abban a világban, ahol egyre több folyamatot a mesterséges intelligencia és robotok irányítanak? Hogyan fér össze az MI és az emberi tapasztalat? Korábban azt vizsgálta, hogy az újításoknak, a technológiának milyen hatása van az életünkre, és mennyire vonja el a figyelmünket a rengeteg újdonság.