Kilenc éve vagytok a piacon, ezalatt több sorozatot is elkezdtetek – köztük az inkább felnőtteknek szóló Vertigot is -, azonban mára a kiadó profilotok határozottan a szuperhős-képregények irányába tolódott el. Nagyobb igény van ezekre?
Igen, szélesebb körben ismertek, mint a Vertigo, amely Amerikában is jóval kevésbé ismert, vagy népszerű, mint a Marvel vagy DC képregények.
Ha jól számolom, akkor jelenleg három sorozatotok jelenik meg újságosoknál (igaz ebből egy csak a Relay és az Immedio hálózatában elérhető) és ezeken kívül csak a Garfield és a Titánember az, ami hagyományos értelemben képregénynek számít és havi/kéthavi rendszerességgel újságosnál kapható. Ez a pár évvel ezelőtthöz képest ugyan hatalmas előrelépés, de visszatekintve a kilencvenes évekre, mintha akkor jobban álltunk volna (csak pár cím, ami eszembe jut: Star Wars, Superman és Batman, Marvel Extra, X-Men, Spawn, később - már a kétezres években - ott voltak a Panini Marvel sorozatai). Mi történt a magyar képregényes piacon, ami miatt annyi kiadvány megszűnt?
Azért amiket felsoroltál, nem léteztek egyszerre párhuzamosan. A Spawn például jóval később indult el, mint a többi, a Marvel Extra pedig mindegyiknél előbb szűnt meg. A kiadványok megszűnése természetes folyamat, minden országban, Amerikában is folyamatosan szűnnek meg, vagy indulnak újra címek, képregények, sorozatok. De a képregények népszerűségének csökkenése világszintű folyamat volt a 90-es évek közepétől-végétől, amikor már minden háztartásban volt videomagnó, videojáték, és hasonlók, azaz erősen szélesedtek a szórakozási lehetőségek. De mint minden újdonság, azok is lecsengtek egy idő után, és főként a régi rajongók visszataláltak a képregényekhez - magukkal rántva néhány újabbat is.
Kívülről nézve úgy tűnik, hogy ez a visszatérés a Kingpin érdeme, hiszen jelenleg az újságos megjelenése egy jelentős része a tiétek és nektek sikerült visszahoznotok a(z amerikai) szuperhős képregényeket Magyarországra. Mi a sikeretek titka?
Hogy ez nálunk mennyiben a Kingpin sikere, és mennyiben nem, azt nehéz megállapítani. A mi érdemünk inkább abban van, hogy megfelelően optimalizáljuk a megjelenő képregények mennyiségét, és persze figyelünk a minőségre is.