Az ateisták profilképei helyett Európa valódi őrzőinek tetteire van szükség
Ma reggelre mindenki tudja már, mi történt Magdeburgban.
„Néha nagyon jó szándékkal, az élet vagy az okkult világ értelmét keresve, az ember a legdémonibb formáiban a láthatatlan világ csapdájába kerül.”
Rózsafüzér és tarot-kártya lóg egy autó visszapillantótükréről Budapest forgalmas csomópontjában. A tulajdonosa talán „biztosra akart menni”, s úgy volt vele, két talizmán egymás mellett a tuti. Pedig ég és föld a kettő (vagy talán még nagyobb a távolság), s míg egyik az Istenhez szóló imádság eszköze, a másik okkult praktikák sajátja, ami éppen ellentétes erőket hivatott mozgásba lendíteni.
A budapesti autós valószínűleg egyszerűen tájékozatlan, ugyanakkor egyre hangosabban figyelmeztetnek furcsa folyamatokra azok, akik közelebbről ismerik e jelenséget. Jean-Christophe Thibault atya például már évek óta arra hívja fel a figyelmet, hogy még a keresztények körében is terjed az okkultizmus, noha annak veszélyeit az egyházak többsége kifejezetten hangsúlyozza. A francia katolikus pap története meglehetősen rendhagyó, s ha valaki, ő pontosan tudja, miről beszél, ugyanis már gyerekként kapcsolatba került a luciferiánusok csoportjával és szellemekkel kommunikált. Megjárta a mélységeket, mielőtt megtért volna – ahogy ő fogalmaz: mielőtt a Szentlélek villámcsapása érte volna –, ma pedig a terület szakértőjeként segíti azokat, akik szabadulást keresnek.
A National Catholic Registernek korábban arról beszélt,
az első ránézésre teljesen ártalmatlannak tűnő okkult praktikák mélységes veszélyeket rejtő gyakorlatok, amiknek sötét erejére sokan csak azután döbbennek rá, hogy életük rohamosan megváltozik – rossz irányba.
Mint fogalmazott, az „ezoterizmus 2.0” idejét éli a nyugati civilizáció, amely a kereszténység előtti pogány világ egyfajta újbóli megjelenését jelenti, miközben a mágiával kapcsolatos gyakorlatok egyre szélesebb körökben terjednek el, még hívő keresztények köreiben is. Márpedig – így Thibault atya – „ez nem Isten területe, éppen ellenkezőleg: egy olyan terület, amely elvezet Istentől”. „Néha nagyon jó szándékkal, az élet vagy az okkult világ értelmét keresve, az ember a legdémonibb formáiban a láthatatlan világ csapdájába kerül” – figyelmeztet a tapasztalt pap, akinek meglátásait egyre többen támasztják alá.
Saját élettörténetét osztja meg olvasóival Maureen Cooper, akinek A remény üzenete című könyve magyarul is megjelent. Maureen szintén gyerekkorában került kapcsolatba az okkultizmussal, amelyben egyre jobban elmélyedt. Felnőttként már rendszeresen járt jósnőkhöz, sőt, idővel ő maga is elkezdett pontosan látni jövőbeli eseményeket – ezzel párhuzamosan pedig lassan széthullott körülötte minden. Amikor férje halálos beteg lett, felismerte az összefüggéseket, megtért és elhagyta az okkult praktikákat.
Megtérése után a szellemi harcnak szentelte életét, de amin addig keresztül kellett mennie, több mint tanulságos.
Jean-Christophe Thibault éppen arra hívja fel a figyelmet, hogy sokminden, ami az ezoterikus-okkult világhoz tartozik, valójában már a spiritizmus területe. De arra is, hogy nem csak az egyházon kívül, hanem azon belül is érdemes jelezni a veszélyt: az elmúlt években (az atya szerint megközelítőleg a koronavírus-válság kezdetétől) a mágia gyakorlása trendszerűen megugrott, valamint felélénkült a boszorkányság iránti érdeklődés is. Persze a farkas ezúttal is báránybőrbe bújik: Thibault atya megállapítása szerint az ezotéria és az okkultizmus fejlődése más területekkel, például az alternatív terápiákkal, a személyes fejlődéssel és a jólét keresésével integrálódik, így válva eladhatóbbá.
A francia pap szerint itt az ideje felvértezni a keresztényeket e területen is. Mint mondja, mostanra elég sok ember mozog az egyházban, akik felhívják a figyelmet erre a jelenségre, amelyben lassan elmerülünk, és amelyet sok keresztény továbbra is figyelmen kívül hagy. Lépni kell és felvenni a harcot.
Nyitókép: Pixabay