Még a tavalyi év második felében jött a megosztó hír, hogy a DC Comics újraértelmezi Superman szerepét a képregény-mítoszok alakításában. A 2021-ben startoló Superman: Kal-El fiával (Superman: Son of Kal-El) a szuperhős nyílt politizálásba kezdett, méghozzá a woke („felvilágosult”) baloldalon. Az új történetszálban az eredeti szuperhős (Clark Kent) Z-generációs (tehát a 2000 körüli években született) fia amellett, hogy rendelkezik apja szuperképességeivel,
klímaaktivistaként, és az illegális migránsok védelmezőjeként tűnik fel.
A DC Comics szakított Superman mottójával is, ami eddig így szólt: „Igazság, igazságosság és az amerikai út”. Ez megváltozott, mostantól a mottóban már nem „az amerikai út”, hanem „egy jobb holnap” áll. Emellett Supermant romantikus szálak fűzik egy férfi riporterhez.
Tom Taylor, az új történetszál írója az induláskor így fogalmazott:
„Superman szimbóluma mindig is a reményt, az igazságot és az igazságosságot jelképezte. Mától a szimbólum sokkal többet jelképez. Ma még több ember láthatja önmagát a képregényvilág leghatalmasabb szuperhősében.”
Egy képregény-elemzésekre szakosodott portál, a Polygon szerint a képregények világában
Superman története immár több mint 80 éve arról szól, hogy az alkotók megtalálják a tökéletes férfit megtestesítő jellemzőket, s hogy Supermant ruházzák fel ezekkel.
Minden jel arra utal, hogy ezek a fejlemények nem tettek jót az eladásoknak. A tavaly nyártól epizódról epizódra kibontakozó Kal-El fia a maga mindössze alig 70 ezres példányszámával eleve gyengén indult. A november 28 és január 1 közötti adatokból kiderül, hogy a képregény nem került be a top 50 eladások közé. Árnyal a képen, hogy az ötödik epizód, amiben kiderül, hogy Superman fia biszexuális, elég jól teljesített; sőt,
a Fox Business szerint a biszexuális fordulatra is az alacsony eladások miatt volt szükség.
Összehasonlításképp a lap kiderítette, hogy Superman többi kalandja 100 és 130 ezer körüli számokat produkált az induláskor.
A témában készült kritikából (A woke Superman béna kalandjai / The Dumb Adventures of Woke Superman) megtudhatjuk, hogy a gyenge eladási számok hátterében nem is feltétlenül a woke propaganda áll, hanem az az előadásmód, amivel ezeket az üzeneteket a készítők prezentálják az olvasóknak.
"Az üzenet közlése önmagában a woke jutalma. Az önmagát azzal hátba veregető DC Comics, hogy létrehozta a woke Supermant többet ér az anyacégeknek, mint az, hogy egyáltalán eladnak-e képregényt."
- fogalmaz a recenzió szerzője, William Schwartz. Állítását azzal támasztja alá, hogy sorra veszi azokat a történetszálakat (például melegjogi- és klímaaktivizmus, migrációpártiság), amelyekben Superman progresszívként lép fel. Ezek a történetszálak a kapkodó és ötlettelen megvalósításról tanúskodnak. Az egyik epizód borítóján például egy olyan klímatüntetést ábrázolnak, ami sosem történik meg a képregényben. A recenzió szerzője szerint valószínűleg arról lehet szó, hogy a kreatív csapat előbb rajzolta meg a mutatós borítot, s csak ezt követően kezdtek el arról tanakodni, hogy hogyan is illeszthető be egy klímatüntetés Superman kalandjai közé - hogy aztán végül feladják az egészet.