A Gucci-ház: Lady Gaga és don Corleone találkozása

2021. december 12. 15:20

Még a mozikba sem került, már botrányok csaptak fel körülötte. A Gucci család leszármazottai kikérték maguknak a filmet, főleg egyes alakításokat, mire a rendező Ridley Scott visszavágott: érezzék magukat szerencséseknek, hogy ilyen sztárok játsszák őket! Jóllehet, Lady Gaga mellett Adam Driver, Alpacino, Jeremy Irons és Jared Leto alakításai elhalványulnak. Filmkritika.

2021. december 12. 15:20
null

A megjelenésünket, a divatról alkotott véleményünket meghatározó hatalmasságok életéről készült filmek mindig is nagy népszerűségnek örvendtek. Coco Chanelt és Yves Saint Laurent több film is középpontba állította, s ahogy Roy Halston életét, Gianni Versace tragikus halálának körülményeit is sorozat dolgozta fel, hogy csak a legismertebbeket említsem. Ridley Scott ezúttal a Gucci-ház szövevényes és árulásokkal teli történelmébe kalauzol el bennünket az idei év legjobban várt filmjeinek egyikében.

Ritkán fordul elő, hogy egy olyan neves rendezőnek, mint Ridley Scott, alig három hónap különbséggel két nagyköltségvetésű filmje is mozikba kerül. A pandémia miatt halasztva október 14.-óta látható nálunk is a lovagkori viszályt bemutató Az utolsó párbaj című rendezése Matt Damon, Jodie Comer, valamint Adam Driver főszereplésével, aki A Gucci-ház-ban is központi figurát játszik. A középkori történet mérsékelt sikert aratott – sokan bukásként értékelik –, miközben az olasz divattervező-családról szóló alkotást már az első hivatalos kép megjelenése után azonnal hatalmas érdeklődés övezte. A Lady Gagát és Adam Drivert ábrázoló kép „sikere” teljesen érthető volt, hiszen két karrierje csúcsán tündöklő fiatal tehetséget mutatott, akik megjelenése egy izgalmas és fordulatos filmet vetített előre.

A film hátteréről érdemes tudni, hogy az angol rendező cége, a Scott Free már közel 20 éve próbálkozott a megvalósításával, mivel Scott felesége és produceri partnere, Giannina Facio 2001-ben megvásárolta Sara Gay „A Gucci-ház - Igaz történet gyilkosságról, őrületről, csillogásról és kapzsiságról” című könyvének jogait. Giannina bármennyire is szerette volna a történetet a vásznon látni, sajnálatosan mindig felmerült valamilyen akadály. Sokáig a forgatókönyv nem volt teljesen megfelelő, majd a stúdiók nem mutattak komolyabb érdeklődést. A legtöbben azzal hárítottak, hogy a film nem illeszkedik pontosan egy műfajba sem – életrajzi-bűnügyi, szatírikus dráma –, valamint attól is erősen tartottak, hogy a Gucci, mint cég vajon miként fogadja majd a filmet. Jelentős változás 2019 végén következett be, amikor a Csillag születik sikerét követően Lady Gaga és a rendező megállapodásra jutottak.

„Ha 40 évvel ezelőtt készítettem volna A Gucci-házat akkor a főszerepre Elizabeth Taylort választottam volna – mondja Scott. – Liz Taylorban benne volt a szépség, az intelligencia, a csintalanság és a veszély is. 

Kép: Forum Hungary Kft
Kép: Forum Hungary Kft

Szerencsére mindezt megtaláltuk Stefániában is.” (Scott „Stefaniának” szólítja Gagát, valódi keresztnevét, a Stefanit olaszosítva, ezzel is elismerve az általa megformált olasz nő testhezállóságát.)

Noha Lady Gaga alakítását inkább mondanám hullámzónak, mint tökéletesnek, ettől még a film az ő sztár státuszára épít. Aki a filmre kíváncsi, az leginkább az ő alakítása miatt vált jegyet, hiába látjuk a plakáton még Al Pacino, Jeremy Irons és Jared Leto nevét is.

Mindezt egy olyan év végén, amelyben megjelentette Tony Bennettel közös „Love for Sale” albumát, az év nagyrészében Las Vegasban koncertezett, és kiadta még a 2020-as „Chromatica” című popalbumának „Dawn of Chromatica” avantgárd remixalbumát is, amelyben fiatal, főként LMBTQ-előadókkal állt össze. Szólistaként is remekelt, elég csak a Biden elnök beiktatásakor az amerikai himnusz előadására emlékezni tőle, vagy amikor májusban Phoebe-nek öltözve adta elő a „Büdös macska” című dalt a Jóbarátok újraegyesülésén.

Az, hogy immár a mozirajongók is Lady Gagára figyelnek, nem véletlen. A mindenkori zenei bálványok mozivásznon való szerepeltetése nem újkeletű dolog, elég csak Elvis és a Beatles „filmsikereire” emlékezni, de hogy valaki filmszínészként is maradandót tudjon alkotni popsztár létére, igen ritka kivétel. Gaga ilyennek mondható. Sok színpadhoz szokott színész filmszerepe kapcsán említettem már magam is, hogy a „lássanak, halljanak a leghátsó sorban is” gyakorlat a kamera és a vászon által túlzó, gyakran parodisztikus eredményeket okozott. A színházi tereknél jóval nagyobb színpadokhoz és showkhoz szokott popsztárok hajlamosak összekeverni a színészi alakítást a kényszeres pózolással. Az, hogy a videóklipjeikben pillanatokra magukra öltenek egy-egy szerepet, még nem teszi őket színésszé – és ezt sokan nem is tudják elfogadni. (Néhánynak jóllehet sikerül értékelhető színészi karriert is felépítenie, közülük mutat be párat keretes írásom.) Lady Gaga is a szabályt erősítő kivételhez tartozik. 

A film központi figurája, Patricia Reggiani hálás szerep a számára. Az egyszerű fuvaros elkényeztetett, faragatlan lánya  egy véletlen találkozást követően behálózza és leveszi a lábáról a Gucci divatház egyik örökösét, és egyre jobban beleélve magát a dúsgazdagok világába lassan megpróbálja átvenni a hatalmat a család felett. Nem számol azonban azzal, hogy egy Gucci mindig Gucci marad. Alakítása régimódi elemekből épül – ahogy a film is ilyen hatást kelt –, egyszerre van meg benne a kacér vadmacska, a született arisztokratákat kioktató proli, a számító szipirtyó és a kontrollt vesztett őrült. 

Kép: Forum Hungary Kft.
Kép: Forum Hungary Kft.

Nem egy klasszikus értelemben vett gonosz, akinek a kezdetektől ott villognak a szemében a dollárjelek, sokkal inkább egy kegyetlenül gyakorlatias opportunista, aki felméri és kihasználja az előtte álló lehetőségeket. Csak azzal nem számol, hogy a származásából adódó „hiányosságai” kiszolgáltatottá teszik, és bármennyire is igyekszik ezt leplezni, új környezete csak a kisstílű „arany-bányászt” látja benne - nem a nagystílű matriarchát. Ahogy az megszokhattuk Gagától, mindig bátran megmutat magából annyit, amit még az insta sem tiltana le, és ezt ebben a filmben is kihasználja. Női bájait igyekszik a legszélesebb eszköztárban megmutatni, legyen szó egyszerű hétköznapi helyzetről, partyról, hálószobáról, nappaliról, egy egyszerű autós hazaútról a nagybácsi szülinapjáról, az irodai szex-jelenetről már nem is beszélve. Minden jelenete a tőle megszokott túláradó extravaganciával teli. Ha a vásznon van, uralja a figyelmet: még ha nem is ő a központi figura, akkor is mindent megtesz annak érdekében, hogy ne tudjunk másra figyelni.

Az, hogy mennyire Lady Gaga a film központi figurája, az is jól mutatja, hogy több mint 55 különböző frizurával láthatjuk, ebből 10 egyedi paróka, amelyek között több is 10.000 dollárba került. 

A filmet röviden úgy lehetne jellemezni, mint A keresztapa-trilógia és a Divatdiktátorok találkozása.

Mintha Michael Corleone szicíliai felesége, Apollónia New York-ba érkezve mindenkinek behízelegve megpróbálta volna átvenni a hatalmat a családban, úgy, hogy adócsalás vádjával még a Dont is börtönbe juttatja.

Adam Driver Marizio Guccija egyértelműen Michael Corleone, Jared Leto Paolo Guccija Fredo, miközben Jack Huston Domenico De Sole-ként a csendes Tom Hagen, aki végül mindent visz!

Ahogy Ridley Scott-tól már megszokhattuk, a látvány és az alakítások uralják a filmet. Ezúttal is szemkápráztató erővel viszi vissza a nézőit a ’70-’80-as évek fényűző Európájának arisztokratái közé, ahol a kor luxus enteriőrjei között a kifinomult nyaksálak, díszzsebkendők, személyre szabott öltönyök és a trapéznadrágok gyönyörködtetik a nézőket. A történet laza párhuzamot mutat a néhai valósággal. Érezhetően minden, helyzet, fordulat a színészi alakításoknak van alárendelve, melyek között van egészen briliáns és elfogadható is.

Kép: Forum Hungary Kft.
Kép: Forum Hungary Kft.

Adam Driver, mint Maurizio Gucci jól hozza a naiv joghallgatót, akit az elején még a moped szélvédőre írt telefonszámmal is el lehet csábítani, de ahogy kinyílik előtte a világ, egyre határozottabb elképzelésekkel mindenkin kegyetlenül átgázolva csúszik bele a gondtalan arisztokraták hedonizmusába. Ahogy a film vége felé az esőben az utcán fényképalbumot szorongató feleségére rácsukja a Gucci palota ajtaját, az mesteri.

Al Pacino Aldo Guccija az öt főszereplő közül talán a legegyhangúbb. Végig olyan, mint az unoka esküvőjén a zenére röcögni próbáló nagypapa, akit, ha megszólítanak, akkor kedvesen mosolyog és látványosan a keblére öleli az egész világot, miközben titokban arra vár, ha elfordulnak, észrevétlenül meghúzhassa a kedvenc üvegét.

Jared Leto Paolo Guccit nem vállalta a saját arcával, ismét maszk mögé bújt. Az elején még érdekes figyelni őt, akár még a bravúros jelzőt is kiérdemli, de ahogy halad előre a történet, úgy válik egyre kiszámíthatóbbá és egysíkúbbá az alakítása. A film utolsó harmadában már végig azt éreztem, hogy kinevet rám a maszk mögül „He-he-he, én ezt is meg tudom csinálni…” Tőle kevesebb több lett volna. A jelenet, amikor apját, Aldót várja a repülőtéren, teljesen kimaradhatott volna a filmből.

Jeremy Irons Rodolfo Gucci alakítása a legemlékezetesebb. Ahogy Salvador Dali imitátoraként játssza a hűvös, önérzetes arisztokratát, az mindent visz

. Ahogy Paolo Guccit a helyére teszi a családi birodalomban, az a film legjobb jelenete. Sok részletet elárul a családról és a divatszakma kegyetlen útvesztőiről egyaránt.

Kép: Forum Hungary Kft.
Kép: Forum Hungary Kft.

A Gucci márkához jelenleg legközelebb álló szereplő a filmben a Patricia jósnőjét alakító Salma Hayek, akinek férje, Francois-Henri Pinault a Kering konglomerátumon keresztül tulajdonolja az egykori családi márkát. Hayek alakítását kívülállónak érzem, mint aki meggyőződés nélkül, „ha nincs ló, jó a szamár is” alapon vállalta volna el a szerepet. A film egyik mélypontja, amikor megbízzák a két szicíliait a gyilkossággal, Gaga és Hayek is ott a leggyengébbek, már-már saját maguk paródiái. Pedig Pina Auriemma egy nagyon fontos karakter Patrícia életében, gyakorlatilag az ő jóslatai következtében jut fel a csúcsra, majd bukik el. Ahogy a jósnő – vagy lelki bátorító? – tanácsait megfogadva egyre magasabbra jut, elveszti a józan ítélőképességét és nem méri fel: jobb a kevesebbet biztosan uralni és élvezni, mint a többet teljesen elveszíteni.

A film legnagyobb tanulsága, hogy mennyire torz kép alakulhat ki bennünk a környező világról, ha csak olyan véleményekkel és tanácsokkal találkozunk, amelyek azt támasztják alá, amit és ahogy hallani akarunk.

A film minden szereplőt közel egyenlő távolságtartással kezel. Egyik szereplő cselekedeteiről sem fogalmaz meg markáns véleményt. Nem ítélkezik róluk. Gyakorlatilag egymással állítja párhuzamba az öt főszereplő önző érdekeit a gyilkosságról, az őrületről, a csillogásról és a kapzsiságról, ahogy a film alapjául szolgáló regény címe is állítja. Az állásfoglalás hiányát leginkább Patrizia Regggiani karakterénél érzem. Heroikus ábrázolása kapcsán a férje meggyilkolását megrendelő „aranyásó” személyisége inkább pozitív, mint negatív kicsengést kap, holott a gyilkosságon felül a család laza szövetségének a szétzüllesztése is jócskán a rovására írható.

Mindazonáltal a film népszerűsége teljesen jogos, bizton az idei díjátadó-szezon megkerülhetetlen alkotása lesz, még úgy is, hogy Ridley Scott rajongóként meggyőződésem, hogy a rendező a felesége és Lady Gaga igényeit igyekezett inkább kiszolgálni, mint a saját rendezői elképzeléseit.

Az érintettek reakciói

A film még a mozikba sem került, már botrányok csaptak fel körülötte a stábot bemutató első fotók megjelenésekor. Legélesebben Guccio Gucci dédunokája Patrizia Gucci ítélte el a családja nevében a projektet. Patrizia, aki nem azonos Patrizia Reggianival, a leginkább azt kifogásolta, hogy nagyapját miért Al Pacino formálta meg. „A nagyapám nagyon jóképű ember volt, mint az összes Gucci. Magas, kék szemű, az elegancia és a jólápoltság megtestesítője. Az ő karakterét Al Pacinora osztani, aki eleve nem túl magas, és a fotókon is kövérnek, alacsonynak, ápolatlannak tűnik, igazán szégyenletes. A megjelenése közelében sincs annak, amit egy Gucciról elmondhatunk.” Jared Leto öltözékének a színeit is sértően méltatlannak és túlzónak nyilvánították egy Guccihoz, az elhízott és ápolatlan maszkjáról nem is beszélve. „Borzalmas, borzalmas. Az egész család nevében kijelenthetem, ellopták az identitásunkat, hogy profitot termeljenek és növeljék Hollywood bevételeit. A mi családunknak van identitása, magánélete. Vannak dolgok, amikről beszélhetünk, de van egy határ, amit nem lehet átlépni". 

A stáb nevében válaszul a rendező vette a védelmébe az Oscar-díjas színészét. „Azok, akik a család nevében írtak nekünk, riasztóan sértő szavakkal illeték Al Pacino-t, hogy semmilyen formában nem testesíti meg Aldo Guccit. Őszintén szólva, ki más tudná jobban megformálni őt, mint Al Pacino? Már elnézést! A világ egyik legjobb színészéről beszélünk, de ugyanezt tudom mondani a szereposztás többi tagjáról is. Szerintem kurvára szerencsések, hogy ilyen sztárok alakítják a családjuk tagjait.”

A premiert követően a család egy újabb kritikus állásfoglalást is szétküldött a sajtóban, amely egyik részlete így fogalmaz: „Annak ellenére, hogy az alkotás az állítja, a család »igaz történetét« igyekszik elmesélni, az eddig megjelent trailerek és az interjúk által keltett félelmeink beigazolódtak: a film olyan narratívát közvetít, amely messze nem pontos.”

A filmről Tom Ford divattervező (akit a vásznon Reeve Carney alakít), a Gucci sikerének 1994-2004 közötti irányítója is írt egy hosszabb véleményt, melyben szintén csalódását fejezte ki a filmmel kapcsolatban. „Annak ellenére, hogy - mint írja - a film közben többször is hangosan felnevettem, a megtekintése után napokig mély szomorúság töltött el.” Jared Leto alakítását ő is bántóan túlzónak ítélte, miközben Lady Gagát dicsérte, de összeségében negatív véleményt fogalmazott meg. A film állításai távol vannak a valóságtól, és sokkal negatívabb képet festenek a családról, mint amire ő személyesen emlékszik. „Gyanítom, [a film] siker lesz. Elég csak a Gucci nevet ráfröcskölni a dolgokra, és azok általában elkelnek.”  És ebben igaza van Fordnak. A Gucci ruhákra irányuló online keresések 73%-kal nőttek a film megjelenése óta, és a karácsonyi ajándékszezon népszerű termékeivé váltak.
Felkészül Karl Lagerfeld?

A film még a mozikba sem került, már botrányok csaptak fel körülötte a stábot bemutató első fotók megjelenésekor. Legélesebben Guccio Gucci dédunokája Patrizia Gucci ítélte el a családja nevében a projektet. Patrizia, aki nem azonos Patrizia Reggianival, a leginkább azt kifogásolta, hogy nagyapját miért Al Pacino formálta meg. „A nagyapám nagyon jóképű ember volt, mint az összes Gucci. Magas, kék szemű, az elegancia és a jólápoltság megtestesítője. Az ő karakterét Al Pacinora osztani, aki eleve nem túl magas, és a fotókon is kövérnek, alacsonynak, ápolatlannak tűnik, igazán szégyenletes. A megjelenése közelében sincs annak, amit egy Gucciról elmondhatunk.” Jared Leto öltözékének a színeit is sértően méltatlannak és túlzónak nyilvánították egy Guccihoz, az elhízott és ápolatlan maszkjáról nem is beszélve. „Borzalmas, borzalmas. Az egész család nevében kijelenthetem, ellopták az identitásunkat, hogy profitot termeljenek és növeljék Hollywood bevételeit. A mi családunknak van identitása, magánélete. Vannak dolgok, amikről beszélhetünk, de van egy határ, amit nem lehet átlépni".  A stáb nevében válaszul a rendező vette a védelmébe az Oscar-díjas színészét. „Azok, akik a család nevében írtak nekünk, riasztóan sértő szavakkal illeték Al Pacino-t, hogy semmilyen formában nem testesíti meg Aldo Guccit. Őszintén szólva, ki más tudná jobban megformálni őt, mint Al Pacino? Már elnézést! A világ egyik legjobb színészéről beszélünk, de ugyanezt tudom mondani a szereposztás többi tagjáról is. Szerintem kurvára szerencsések, hogy ilyen sztárok alakítják a családjuk tagjait.” A premiert követően a család egy újabb kritikus állásfoglalást is szétküldött a sajtóban, amely egyik részlete így fogalmaz: „Annak ellenére, hogy az alkotás az állítja, a család »igaz történetét« igyekszik elmesélni, az eddig megjelent trailerek és az interjúk által keltett félelmeink beigazolódtak: a film olyan narratívát közvetít, amely messze nem pontos.” A filmről Tom Ford divattervező (akit a vásznon Reeve Carney alakít), a Gucci sikerének 1994-2004 közötti irányítója is írt egy hosszabb véleményt, melyben szintén csalódását fejezte ki a filmmel kapcsolatban. „Annak ellenére, hogy - mint írja - a film közben többször is hangosan felnevettem, a megtekintése után napokig mély szomorúság töltött el.” Jared Leto alakítását ő is bántóan túlzónak ítélte, miközben Lady Gagát dicsérte, de összeségében negatív véleményt fogalmazott meg. A film állításai távol vannak a valóságtól, és sokkal negatívabb képet festenek a családról, mint amire ő személyesen emlékszik. „Gyanítom, [a film] siker lesz. Elég csak a Gucci nevet ráfröcskölni a dolgokra, és azok általában elkelnek.”  És ebben igaza van Fordnak. A Gucci ruhákra irányuló online keresések 73%-kal nőttek a film megjelenése óta, és a karácsonyi ajándékszezon népszerű termékeivé váltak. Felkészül Karl Lagerfeld?

***


Popsztárok a filmvásznon

A '60-as években a Beatles saját filmjeikben tündökölt, és bár John Lennon felbukkant a Hogyan nyertem meg a háborút, Ringo Starr pedig a mai napig vállal apró egymondatos szerepeket, nem a színészi kvalitásaik miatt emlékszünk rájuk. Mick Jagger sokáig esélyes volt Kubrick zseniális Mechanikus narancs című filmjének a főszerepére is, de végül nem ő lett a befutó. De említhetnénk David Bowie-t, Prince-t és Madonnát is a nagyvászonra tett kirándulásaik kapcsán, ám popsikereik mértékét még csak megközelíteni sem tudták.

Következzen néhány olyan sztár, aki a popszakmában elért sikereit meg tudta ismételni a nagyvásznon is, vagy akit már mint sikeres filmszínészt ismernek a legtöbben.

Awkwafina
Mielőtt az Ocean's 8: Az évszázad átverése, a Kőgazdag ázsiaiak és A búcsú című filmekben megismerhettük volna, Awkwafina (született Nora Lum) rapperként szerzett magának nevet. 2012-ben a „My Vag” című dala vírusként terjedt el a YouTube-on, 2014-ben pedig megjelentette debütáló albumát „Yellow Ranger” címmel.

Beyoncé
Destiny's Child, amelynek Beyoncé apukája volt a managere, a csúcsok csúcsán járt, amikor az Austin Powers – Aranyszerszám című filmben főszerepet kapott. Ezt követte a Kísértés két szólamban, majd egy újabb vígjáték Steve Martin oldalán A rózsaszín párducban. A Dreamgirlsért ő is Oscar-jelölést kapott majd következett a Cadillac Records – Csillogó fekete lemezek és a Megszállottak. Az oroszlánkirály 2019-es animált változatában Nala karakterének adta a hangját miközben pop karrierje is töretlenül szárnyal.

Cher
A hatvanas évek közepe óta, amikor a Sonny & Cher egyik feleként betört a folk-rock műfajba, szinte valamennyi műfajban kamatoztatta tehetségét.  Első színészi szerepe még egy modellt volt a The Man from U.N.C.L.E. című tévésorozatban. Majd nem sokkal később már a Broadwayn debütált Robert Altman rendezésében a „Come Back to the Five and Dime” darabban majd a „Jimmy Dean” következett. Ez utóbbit 1982-ben filmre is vitték Jöjj vissza, Jimmy Dean címmel amiért Golden Globe-jelölést kapott. Ezután Meryl Streep és Kurt Russell oldalán szerepelt az 1983-as Silkwood című filmben, majd két évvel később a cannes-i filmfesztiválon elnyerte a legjobb színésznőnek járó díjat Peter Bogdanovich 1985-ös Maszk című filmjében nyújtott alakításáért. (Ezért a filmért Elek Zoltán honfitársunk a Legjobb smink kategóriába Oscar-díjat is nyert.) Ezután olyan filmekben játszott, mint Az eastwicki boszorkányok, a Holdkórosok, amelyért Oscar-díjat is kapott a Legjobb nő főszereplő kategóriában, majd a Sellők, és legutóbb pedig 2018-ban a Mamma Mia! Sose hagyjuk abba című filmben. A Holdkórosok sikerét követően már 1988-ban a The New York Times azt írta róla: „A női mozilátogatók számára ő olyan, mint a férfiaknak Jack Nicholson. Megszabadulva annak terhétől, hogy valaha is Amerika kedvence volt, ő az, aki minket [a nőket] képvisel bosszúfantáziáinkban, és megmondja az összes dagadéknak..., hogy pontosan hová is mehetnek.”

Idris Elba
A James Bond megformálásával is hírbe hozott TV-n és nagyvásznon is népszerű színészről kevesen tudják, hogy „Big Driis” néven a Londoni-klubélet meghatározó DJ-je volt. Noha mostanában már csak kedvtelésből pakolgatja a lemezeket, a 2019-es Coachellán tolt kétórás szettje legendássá vált.

Jennifer Hudson
Két évvel azután, hogy ismertté vált az Amerikai Megasztárban, Jennifer Hudson Oscar-díjat nyert a 2006-os Dreamgirls című filmben Effie megformálásáért. Aretha Franklin még halála előtt választotta ki őt a közelmúltban bemutatott Respect című életrajzi filmje főszerepére. Egy új filmje is készül, ahol Eva Longoria és Clara Delevigne lesznek a partnerei. Miközben számtalan színpadi darabban is énekel.

LL Cool J
1984-ben indult rapper karrierje alatt LL Cool J (Ladies Love Cool James) 13 albumot adott ki és két Grammy-díjat nyert. Első komolyabb szerepe az 1986-os Vadmacskák című filmben volt, ahol Wesley Snipes, Goldie Hawn és Woody Harrelson mellett debütált. Majd jött a Játékszerek, amelyben Robin Williams volt partnere. TV-s karrierje 1995-ben saját televíziós sitcomjában, az In the House-ban indult. 2009 óta az NCIS: Los Angeles sorozatba főszereplő.

Will Smith
DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince formáció beszédesebb fele jelenleg (még mindig) Hwood legjövedelmezőbb színészei közé sorolható. A számtalan Billboard-lista éllovas sláger igen jó hatással volt színészi karrierjére, ahol két Oscar-jelölést is magáénak mondhat.

Harry Styles
A One Direction szívtiprója Christopher Nolan Dunkirk filmjében debütált lelkes kritikai méltatásokkal kísérve. Azóta már feltűnt az Örökkévalókban is. Hamarosan láthatjuk az Olvia Wilde (Dr.House-sorozat) rendezésében készült Don’t Worry Darling horror drámában, majd Ruppert Everett oldalán a My Policeman filmben is.

Justin Timberlake 
Justin Timberlake karrierje a „The Mickey Mouse Club” című, sztárgeneráló gyermek-tévésorozatban kezdődött (Ryan Goslinggal, Britney Spearsszel, Christina Aguilerával és Timberlake későbbi 'N Sync-bandatársával, JC Chasezzel együtt), így nála visszatérésként is értelmezhető, hogy fiúzenekari karrierje leáldozását követően tovább kamatoztatta színészi adottságait. Nyert két Emmy-díjat a Saturday Night Live-ban nyújtott vendégszerepléseiért, és olyan filmekben játszott, mint a The Social Network, a Lopott idő vagy a Llewyn Davis világa. Miközben szólózenei karrierje is töretlenül fut tovább.

Mark Wahlberg
Miután 16 évesen rövid ideig börtönben is ült (mert részt vett egy faji indíttatású verekedésben Bostonban), Mark Wahlberg követte bátyját, Donnie-t - a New Kids on the Block nevű fiúzenekar tagját - a zenei pályán. Marky Mark néven lépett fel, és hamarosan híressé vált kigyúrt és előszeretettel mutogatott testalkatáról. (Calvin Klein is alkalmazta őt egy farmer reklámjában Kate Moss mellett.) Marky Mark első albuma, a „Music for the People” (olyan slágerekkel, mint a „Good Vibrations” és a „Wildside”) platinalemez lett. Wahlberg áttörést hozó színészi szerepe az 1995-ös Egy kosaras naplója című filmben volt, amelyben Leonardo DiCaprio mellett játszott, de Paul Thomas Anderson 1997-es Boogie Nights című filmjének főszerepe (amelyben egy protézissel feljavított kitörölhetetlen jelenettel tette le a névjegyét) volt az, amely a legfelső ligába emelte. Wahlberg ezután olyan Oscar-díjas filmekben szerepelt, mint A tégla, The Fighter – A harcos, és folyamatosan olyan filmekben kapott főszerepeket, mint A majmok bolygója, Az olasz meló, Transformers: A kihalás kora és A világ összes pénze. Marky Mark, megállíthatatlan!

A '60-as években a Beatles saját filmjeikben tündökölt, és bár John Lennon felbukkant a Hogyan nyertem meg a háborút, Ringo Starr pedig a mai napig vállal apró egymondatos szerepeket, nem a színészi kvalitásaik miatt emlékszünk rájuk. Mick Jagger sokáig esélyes volt Kubrick zseniális Mechanikus narancs című filmjének a főszerepére is, de végül nem ő lett a befutó. De említhetnénk David Bowie-t, Prince-t és Madonnát is a nagyvászonra tett kirándulásaik kapcsán, ám popsikereik mértékét még csak megközelíteni sem tudták. Következzen néhány olyan sztár, aki a popszakmában elért sikereit meg tudta ismételni a nagyvásznon is, vagy akit már mint sikeres filmszínészt ismernek a legtöbben. Mielőtt az Ocean's 8: Az évszázad átverése, a Kőgazdag ázsiaiak és A búcsú című filmekben megismerhettük volna, Awkwafina (született Nora Lum) rapperként szerzett magának nevet. 2012-ben a „My Vag” című dala vírusként terjedt el a YouTube-on, 2014-ben pedig megjelentette debütáló albumát „Yellow Ranger” címmel. Destiny's Child, amelynek Beyoncé apukája volt a managere, a csúcsok csúcsán járt, amikor az Austin Powers – Aranyszerszám című filmben főszerepet kapott. Ezt követte a Kísértés két szólamban, majd egy újabb vígjáték Steve Martin oldalán A rózsaszín párducban. A Dreamgirlsért ő is Oscar-jelölést kapott majd következett a Cadillac Records – Csillogó fekete lemezek és a Megszállottak. Az oroszlánkirály 2019-es animált változatában Nala karakterének adta a hangját miközben pop karrierje is töretlenül szárnyal. A hatvanas évek közepe óta, amikor a Sonny & Cher egyik feleként betört a folk-rock műfajba, szinte valamennyi műfajban kamatoztatta tehetségét.  Első színészi szerepe még egy modellt volt a The Man from U.N.C.L.E. című tévésorozatban. Majd nem sokkal később már a Broadwayn debütált Robert Altman rendezésében a „Come Back to the Five and Dime” darabban majd a „Jimmy Dean” következett. Ez utóbbit 1982-ben filmre is vitték Jöjj vissza, Jimmy Dean címmel amiért Golden Globe-jelölést kapott. Ezután Meryl Streep és Kurt Russell oldalán szerepelt az 1983-as Silkwood című filmben, majd két évvel később a cannes-i filmfesztiválon elnyerte a legjobb színésznőnek járó díjat Peter Bogdanovich 1985-ös Maszk című filmjében nyújtott alakításáért. (Ezért a filmért Elek Zoltán honfitársunk a Legjobb smink kategóriába Oscar-díjat is nyert.) Ezután olyan filmekben játszott, mint Az eastwicki boszorkányok, a Holdkórosok, amelyért Oscar-díjat is kapott a Legjobb nő főszereplő kategóriában, majd a Sellők, és legutóbb pedig 2018-ban a Mamma Mia! Sose hagyjuk abba című filmben. A Holdkórosok sikerét követően már 1988-ban a The New York Times azt írta róla: „A női mozilátogatók számára ő olyan, mint a férfiaknak Jack Nicholson. Megszabadulva annak terhétől, hogy valaha is Amerika kedvence volt, ő az, aki minket [a nőket] képvisel bosszúfantáziáinkban, és megmondja az összes dagadéknak..., hogy pontosan hová is mehetnek.” A James Bond megformálásával is hírbe hozott TV-n és nagyvásznon is népszerű színészről kevesen tudják, hogy „Big Driis” néven a Londoni-klubélet meghatározó DJ-je volt. Noha mostanában már csak kedvtelésből pakolgatja a lemezeket, a 2019-es Coachellán tolt kétórás szettje legendássá vált. Két évvel azután, hogy ismertté vált az Amerikai Megasztárban, Jennifer Hudson Oscar-díjat nyert a 2006-os Dreamgirls című filmben Effie megformálásáért. Aretha Franklin még halála előtt választotta ki őt a közelmúltban bemutatott Respect című életrajzi filmje főszerepére. Egy új filmje is készül, ahol Eva Longoria és Clara Delevigne lesznek a partnerei. Miközben számtalan színpadi darabban is énekel. 1984-ben indult rapper karrierje alatt LL Cool J (Ladies Love Cool James) 13 albumot adott ki és két Grammy-díjat nyert. Első komolyabb szerepe az 1986-os Vadmacskák című filmben volt, ahol Wesley Snipes, Goldie Hawn és Woody Harrelson mellett debütált. Majd jött a Játékszerek, amelyben Robin Williams volt partnere. TV-s karrierje 1995-ben saját televíziós sitcomjában, az In the House-ban indult. 2009 óta az NCIS: Los Angeles sorozatba főszereplő. DJ Jazzy Jeff & the Fresh Prince formáció beszédesebb fele jelenleg (még mindig) Hwood legjövedelmezőbb színészei közé sorolható. A számtalan Billboard-lista éllovas sláger igen jó hatással volt színészi karrierjére, ahol két Oscar-jelölést is magáénak mondhat. A One Direction szívtiprója Christopher Nolan Dunkirk filmjében debütált lelkes kritikai méltatásokkal kísérve. Azóta már feltűnt az Örökkévalókban is. Hamarosan láthatjuk az Olvia Wilde (Dr.House-sorozat) rendezésében készült Don’t Worry Darling horror drámában, majd Ruppert Everett oldalán a My Policeman filmben is.   Justin Timberlake karrierje a „The Mickey Mouse Club” című, sztárgeneráló gyermek-tévésorozatban kezdődött (Ryan Goslinggal, Britney Spearsszel, Christina Aguilerával és Timberlake későbbi 'N Sync-bandatársával, JC Chasezzel együtt), így nála visszatérésként is értelmezhető, hogy fiúzenekari karrierje leáldozását követően tovább kamatoztatta színészi adottságait. Nyert két Emmy-díjat a Saturday Night Live-ban nyújtott vendégszerepléseiért, és olyan filmekben játszott, mint a The Social Network, a Lopott idő vagy a Llewyn Davis világa. Miközben szólózenei karrierje is töretlenül fut tovább. Miután 16 évesen rövid ideig börtönben is ült (mert részt vett egy faji indíttatású verekedésben Bostonban), Mark Wahlberg követte bátyját, Donnie-t - a New Kids on the Block nevű fiúzenekar tagját - a zenei pályán. Marky Mark néven lépett fel, és hamarosan híressé vált kigyúrt és előszeretettel mutogatott testalkatáról. (Calvin Klein is alkalmazta őt egy farmer reklámjában Kate Moss mellett.) Marky Mark első albuma, a „Music for the People” (olyan slágerekkel, mint a „Good Vibrations” és a „Wildside”) platinalemez lett. Wahlberg áttörést hozó színészi szerepe az 1995-ös Egy kosaras naplója című filmben volt, amelyben Leonardo DiCaprio mellett játszott, de Paul Thomas Anderson 1997-es Boogie Nights című filmjének főszerepe (amelyben egy protézissel feljavított kitörölhetetlen jelenettel tette le a névjegyét) volt az, amely a legfelső ligába emelte. Wahlberg ezután olyan Oscar-díjas filmekben szerepelt, mint A tégla, The Fighter – A harcos, és folyamatosan olyan filmekben kapott főszerepeket, mint A majmok bolygója, Az olasz meló, Transformers: A kihalás kora és A világ összes pénze. Marky Mark, megállíthatatlan!

(Nyitókép: Forum Hungary Kft.)

Összesen 25 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Rocktoberi
2021. december 13. 08:45
Dawn of Chromatica” avantgárd remixalbumát is, amelyben fiatal, főként LMBTQ-előadókkal állt össze. Szólistaként is remekelt, elég csak a Biden elnök beiktatásakor az amerikai himnusz előadására emlékezni tőle Akkor erről ennyit.
annamanna
2021. december 12. 20:42
Kate Middleton, Mészárosné Várkonyi Andrea és a világ többi aranyásója karácsonyi ajándékként biztosan kapnak rá mozijegyet, csak ötleteket ne merítsenek a filmből.
annamanna
2021. december 12. 20:31
"A film legnagyobb tanulsága, hogy mennyire torz kép alakulhat ki bennünk a környező világról, ha csak olyan véleményekkel és tanácsokkal találkozunk, amelyek azt támasztják alá, amit és ahogy hallani akarunk." Nahát, még kiderül, hogy a facebook előtt is így működtek az emberek, és a facebook ezen semmit sem rontott, nem Zuckerberg zárta be az emberiség tagjait egyesével a saját véleménybuborékjába.
annamanna
2021. december 12. 20:26
Eminem is játszott filmben, és ennek a filmnek a főszerepét is rapper játssza: Slam - A szó fegyver https://port.hu/adatlap/film/tv/slam-a-szo-fegyver-slam/movie-5413
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!