„A Corona értékesítése továbbra is nagyon erős. Nagyra értékeljük vásárlóink folyamatos támogatását!” – fogalmazott Stephanie McGuane, a Corona sört is forgalmazó Constellation Brands szóvivője a CNN Business-nek. „A Corona hű a 30 évvel ezelőtti értékeihez, így erős fogyasztói kötődést alakított ki, melynek köszönhetően vásárolóink nem pártolnak el tőlünk” – tette hozzá.
A koronavírus elterjedése nem jöhetett volna rosszabb időben a Constellation Brands számára, mely nemrég költött 40 millió dollárt egy új Corona márkájú reklám elindítására. A promóció részét képezte egy szponzorált tweet, amely kritikát váltott ki, ugyanis az amerikai fogyasztók számára a „Corona – hamarosan partra érkezik” kifejezés volt olvasható. A tweet a visszajelzések szerint „rossz ízlésről tett tanúbizonyságot”, sokak szerint a cégnek legalább néhány hétig be kellett volna fagyasztania a reklámot. Két, ezen a héten kiadott felmérés szerint is népszerűtlenebb lett a koronavírust követően a Corona lager – állítja a CNN Business. A 5W Public Relations felmérése szerint az amerikaiak 38%-a nem várásolja meg semmilyen körülmények között a Corona sört a vírus kitörése miatt, további 14% pedig „nem rendel Coronát nyilvános helyre”. (A felmérés az Egyesült Államok majdnem ezer sörfogyasztójára terjedt ki.)
Egy másik, a YouGov által végzett felmérés pedig azt mutatta ki, hogy a Corona vásárlási szándéka az utóbbi két év legalacsonyabb szintjére esett vissza. A Google szerint a „corona beer virus” („Corona sör vírus”) keresések is megnőttek, azonban február közepéhez képest csökkentek.
A Constellation Brands részvényei 8%-kal estek csütörtökön, szintúgy mint a tőzsde egésze a koronavírus terjedésétől való félelem miatt. A vírusesetek globális száma pénteken közel 84 ezerre nőtt, valamint az áldozatok száma is majdnem elérte a 3 ezret.