Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Az olasz médiafelügyelet szerint a közszolgálati RAI és a miniszterelnök tulajdonában lévő tévécsatornák híradói túl sok időt szántak Silvio Berlusconi választási hirdetéseire.
A médiafelügyelet több olasz tv-híradót is megbüntetett a regionális választásokról szóló tudósítások kiegyensúlyozatlansága miatt. A közszolgálati adó (RAI) hírműsorai, valamint a Berlusconi-család tulajdonában lévő Mediaset konszern csatornáinak híradói túl sok időt biztosítottak a miniszterelnök választási hirdetéseinek, ez pedig a választási előírások megsértést jelenti - állapította meg az olasz médiafelügyelet.
A RAI tévé TG1 és TG4 híradóit egyenként 260 ezer euró (70 millió forint) büntetésre ítélték, a TG2 és TG5 híradóra, valamint a Studio Aperto (Nyitott stúdió) hírműsorra egyenként 100 ezer euró (26,9 millió forint) bírságot szabott ki a hatóság. Pénteken ezek a csatornák terjedelmes választási felhívást sugároztak, amelyben Silvio Berlusconi arra szólította fel a választópolgárokat, hogy a 86 településen esedékes második választási fordulóban ne szavazzanak baloldali pártokra.
A vállalkozóból lett politikus három tv-csatorna tulajdonosa, míg három közszolgálati csatornát a kormánya révén tart ellenőrzése alatt. Ezek együtt az olasz televíziós piac 90 százalékát jelentik. Az ellenzék azzal vádolja a miniszterelnököt, hogy saját választási kampányára használja fel a tv-adókat. Berlusconi viszont a baloldali média áldozatának nevezi magát.